• Buradasın

    Sosyal medya sigortası neleri kapsar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal medya sigortası, sosyal medya platformlarında karşılaşılabilecek risklere karşı koruma sağlar 1. Bu riskler arasında şunlar yer alır:
    • Siber zorbalık 1. Sosyal medya platformlarında yapılan zararlı veya tehditkar gönderilere karşı koruma sunar 1.
    • Gizlilik ihlali 1. Kişisel verilerin izinsiz paylaşılması veya çalınması durumunda ortaya çıkan masrafları karşılar 1.
    • Telif hakkı ihlali 13. Telif hakkıyla korunan materyalin izinsiz kullanımı nedeniyle ortaya çıkan maliyetleri karşılar 1.
    • Hukuki destek 13. Sosyal medya ile ilgili hukuki konularda tavsiye ve savunma sağlar 1.
    Ayrıca, bazı sigorta poliçeleri sosyal medya hesap güvenliği ve itibar yönetimi gibi ek teminatları da içerebilir 25.
    Sosyal medya sigortası poliçeleri, sigorta şirketine ve seçilen teminatlara göre değişiklik gösterebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal medya içerik sigortası nedir?

    Sosyal medya içerik sigortası hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, sosyal medya içerik üreticiliği kazanç istisnası hakkında bilgi verilebilir. Sosyal medya içerik üreticiliği kazanç istisnası, internet ve benzeri elektronik ortamlar üzerinden metin, görüntü, ses, video gibi içerikler paylaşan sosyal içerik üreticilerinin bu faaliyetlerinden elde ettikleri kazançların gelir vergisinden müstesna olmasını sağlar. Bu istisnadan yararlanabilmek için: Türkiye’de kurulu bankalarda bir hesap açılması ve tüm hasılatın bu hesap aracılığıyla tahsil edilmesi gerekir. Bankaların, bu hesaplara aktarılan hasılat tutarı üzerinden %15 oranında gelir vergisi tevkifatı yapması gerekir. 2025 yılı için, elde edilen kazancın 4.300.000 TL'yi aşmaması gerekir. Ayrıca, bu istisna kapsamında olan kişilerin Bağ-Kur primlerini düzenli olarak ödemeleri gerekmektedir.

    Sosyal medyada itibar sigortası nasıl yapılır?

    Sosyal medyada itibar sigortası yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Müşteri yorumlarını takip etmek. Eleştirilere ve şikâyetlere hızlı yanıt vermek. Kriz planı oluşturmak. Şeffaf olmak. Olumlu etkileşimleri artırmak. Sosyal medyada itibar yönetimi için profesyonel takip araçlarından (Mention, Brand24, Hootsuite vb.) yararlanılabilir.