E-Devlet üzerinden online randevu almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Devlet sistemine giriş yapın: www.turkiye.gov.tr adresine giderek T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle giriş yapın. 2. MHRS randevu sistemine erişin: Arama çubuğuna "Nüfus Müdürlüğü Randevu" veya "MHRS" yazarak ilgili hizmete tıklayın. 3. İşlem türünü seçin: Randevu almak istediğiniz işlemi (kimlik, pasaport, ehliyet vb.) seçin. 4. Bilgileri doldurun: İlgili formda istenen bilgileri (iletişim bilgileri, T.C. kimlik numarası) girin. 5. Tarih ve saat seçimi: Size uygun il, ilçe nüfus müdürlüğünü, tarih ve saat aralığını seçerek randevunuzu onaylayın. Randevu aldıktan sonra, onay mesajı ve referans numarası e-posta adresinize gönderilecektir.