Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SGK'da versiyon hatasını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- e-SGK Portalı: e-SGK üzerinden giriş yaptıktan sonra "Hata Düzeltme" kısmına yönlendirilirsiniz 5. İlgili formu doldurup SGK'ya iletebilirsiniz 5.
- SGK İl Müdürlükleri: En yakın SGK İl Müdürlüğü'ne giderek yazılı olarak başvuru yapabilirsiniz 5. Başvuru esnasında kimlik belgeniz, çalıştığınız döneme ait belgeler ve hata hakkında yazılı açıklamalarınız istenebilir 5.
Süresi dışında verilmiş bildirgeler için "ebildirgev2" uygulamasında şu adımlar takip edilebilir 2:
- "Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi" menüsüne giriş sağlayın 2.
- "Tahakkuk Nedeni" kısmında "B) Yasal Süresi Dışında Verilmiş APHB" seçeneğini seçin 2.
- "Belge Mahiyeti ve Belge Türü" kısmını uygun şekilde seçin 2.
- "Belge İşlemleri" diyerek devam edin 2.
- "Kanun İşlemleri-Kanun Numarası Yok" ekranı gelecektir 2.
- "Onay Bekleyen Bildirgeler" menüsünü deneyerek eski bilgilerle devam edebilir veya "İşleme Devam" menüsünü kullanarak yeni belge girebilirsiniz 2.
SGK kayıtlarındaki hatalar için ilgili Sigorta Müdürlüğü ile irtibat kurmak da faydalı olabilir 4.
SGK işlemleri karmaşık olabileceğinden, bir uzmana danışmak faydalı olabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: