• Buradasın

    Pasaport daire başkanlığı nereye bağlıdır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pasaport Daire Başkanlığı, T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'ne bağlıdır 12.
    Adres: Çamlıca Mahallesi 408. Cadde No:136 06200 Yenimahalle / ANKARA 15. Telefon: +90 312 591 21 00 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pasaport veren kurum nasıl öğrenilir?

    Pasaport veren kurum, Türkiye'de İçişleri Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığının verdiği yetkiye göre valiliklerdir. Yurt dışında ise pasaportlar, Türkiye Cumhuriyeti konsoloslukları tarafından verilir.

    Pasaport ve güvenli belge daire başkanlığı ne iş yapar?

    Pasaport ve Güvenli Belge Daire Başkanlığı, pasaport ve sürücü belgelerinin temini, kişiselleştirilmesi, basılması, zarflanması, paketlenmesi, dağıtılması ve imha edilmesi gibi işlemleri yürütür. Bazı görevleri: Pasaport ve sürücü belgelerinin tasarımını yapmak ve güvenlik öğelerini belirlemek. Pasaportlarda kullanılacak elektronik sertifikaların teminine yönelik işlemleri yürütmek. Kişiselleştirme yazılım sistemlerinin idamesini, güvenliğini ve geliştirilmesini sağlamak. Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde, 16 Mayıs 2018 tarihli kararla merkez ve taşra teşkilatlarında bu birimin faaliyetlerine son verilmiştir.

    Pasaport için nüfus müdürlüğü mü dışişleri mi?

    Pasaport başvurusu için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'ne (il veya ilçe nüfus müdürlükleri) veya dış temsilciliklere (büyükelçilik, konsolosluk gibi) başvurulmalıdır. İl veya ilçe nüfus müdürlükleri: Umuma mahsus pasaport başvuruları için başvuru yapılacak yerdir. İl nüfus ve vatandaşlık müdürlükleri: Hususi ve hizmet damgalı pasaport başvuruları için başvuru yapılacak yerdir. Dış temsilcilikler (büyükelçilik, konsolosluk gibi): Yurt dışında başvuru yapılacaksa, T.C. vatandaşları dış temsilciliklere başvurmalıdır.