Medya eleştirisi, medya içeriğinin üretiminde ve dağıtımında yaratıcı yönü ön plana çıkararak, bilginin toplumsal açıdan anlamlı, güncel, profesyonel, etik, hukuki, ekonomik ve teknik yönlerine eleştirel bir yaklaşım oluşturan bir gazetecilik alanıdır. Bu eleştiri, iki ana bağlamda ele alınabilir: 1. Bilimsel (akademik) medya eleştirisi: Bilim insanları ve araştırmacılar tarafından gerçekleştirilir ve medyanın daha karmaşık, kapsamlı ve çok yönlü sorunlarını analiz eder. 2. İç medya eleştirisi (intrashop): Medya holdingleri ve büyük medya kuruluşları bünyesinde, medyanın etkinliğini izleme ve düzenleme amacıyla yapılır. Medya eleştirisinin amacı, medyanın kalitesini artırmak, özgür basın anlayışını güçlendirmek ve toplumun medya üzerindeki etkisini artırmaktır.