• Buradasın

    Oturma izin belgesi e-devletten alınır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Oturma izin belgesi (ikamet izni) e-devlet üzerinden doğrudan alınamamaktadır, ancak e-ikamet sistemi üzerinden online başvuru yapılabilir 12.
    Başvuru süreci şu şekildedir:
    1. Online Başvuru: E-ikamet sistemi üzerinden "İlk Kez İkamet İzni Başvurusu Yapıyorum" seçeneği ile ön kayıt formu doldurulur 12.
    2. Randevu Alma: Formun çıktısı alınarak randevu gününde İl Göç İdaresi Müdürlüğüne gidilir 12.
    3. Belgelerin Sunulması: Randevu gününde gerekli belgelerle birlikte İl Göç İdaresi Müdürlüğüne başvurulur 12.
    Geçerli sağlık sigortası, pasaport veya yerine geçen bir belge, biyometrik fotoğraflar ve maddi imkanı ispatlar belgeler gibi belgeler genellikle gereklidir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Oturma izni ile vize aynı şey mi?

    Oturma izni ve vize farklı kavramlardır, ancak birbirleriyle ilişkilidirler. Vize, bir ülkeye giriş yapabilmek için o ülkenin konsolosluğundan veya elçiliğinden alınan resmi bir belgedir. Oturma izni ise, bir ülkede yasal olarak belirli bir süre boyunca ikamet etme ve çeşitli haklara sahip olma izni veren bir belgedir. Dolayısıyla, oturma izni vize olmadan da alınabilir, ancak vize oturma izni için gerekli bir adımdır çünkü vize, kişinin o ülkeye giriş yaparak oturma izni başvurusu yapmasını sağlar.

    Oturma izninin onaylandığını nasıl anlarız?

    Oturma izninin onaylandığını anlamak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-ikamet web sitesi: e-ikamet.goc.gov.tr adresine girilerek "Başvurumun Sonucunu Görmek İstiyorum" butonuna tıklanır ve yabancıya ait başvuru numarası ile sorgulama yapılır. e-devlet: Oturma izni başvuruları, e-devlet üzerinden de kontrol edilebilir. Başvurunun sonuçlanması, bilgi ve belgelerin tam olarak yetkili makama teslim edildiği tarihten itibaren 90 günü bulabilir. Oturma izni başvurularının reddi veya onayı, Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yapılır.

    Oturma izin belgesi kimlik yerine geçer mi?

    Türkiye'de oturma izin belgesi (ikamet tezkeresi), kimlik yerine geçmez. Türkiye'de yasal olarak ikamet edebilmek için oturma iznine sahip olmak gereklidir.

    Oturma izni 1 yıl dolmadan uzatılır mı?

    Oturma izni, 1 yıl dolmadan uzatılabilir. İkamet izni uzatma başvurusu, mevcut iznin bitimine en fazla 60 gün kala yapılabilir. Ancak, her uzatma başvurusunda, ikamet izni için gerekli şartların devam ettiğinin belgelenmesi gerekmektedir.

    Yabancıların oturma izni nasıl sorgulanır?

    Yabancıların oturma izni sorgulaması için Göç İdaresi Başkanlığı'nın web sitesi üzerinden sorgulama yapılabilir. Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden de ikamet izni kişisel bilgi sorgulama hizmeti sunulmaktadır. Başvuru yapan kişilerin, iletişim bilgilerini eksiksiz ve net olarak girmeleri, sonraki süreçte oluşabilecek zorlukları engellemek için önemlidir.

    Yapı Kullanma İzin Belgesi ile oturma izni aynı mı?

    Evet, yapı kullanma izin belgesi ile oturma izni aynı şeyi ifade eder. Yapı kullanma izin belgesi, bir binanın inşaatının tamamlandığını ve artık oturuma uygun hale geldiğini gösteren resmi bir belgedir.

    Yabancılar için oturum izni fotokopisi nasıl alınır?

    Yabancılar için oturum izni fotokopisinin nasıl alınacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, oturum izni başvurusu ve işlemleri hakkında genel bilgi verilebilir. Oturum izni başvurusu, genellikle "e-ikamet" sistemi üzerinden online olarak başlatılır. Gerekli belgeler arasında ikamet izni başvuru formu, pasaport veya yerine geçen belgenin fotokopisi, biyometrik fotoğraflar, sağlık sigortası, adli sicil kaydı ve maddi imkanı ispatlar belgeler bulunur. Başvuru, ikamet edilecek yerdeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne yapılır.