ODAP, "Ortaöğretimde Devam ve Okullaşma Oranlarının Artırılması Projesi" anlamına gelir ve iki ana çalışma prensibi üzerine kuruludur: 1. Kapsamlı model geliştirme: Proje, ortaöğretim kademesinde devam ve okullaşma oranlarını artırmak için önleme, müdahale ve telafi odaklı bir model geliştirmeyi ve uygulamayı amaçlar. 2. Paydaşlar arası iş birliği: Çalıştaylar ve seminerler aracılığıyla ilgili paydaşlar (Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenler, okul müdürleri) arasında koordinasyon ve iş birliğini artırmayı hedefler. Ayrıca, ODAP kapsamında okulların fiziksel ve teknik ihtiyaçlarının giderilerek okullaşma oranının artırılması yaklaşımı da bulunmaktadır. ODAP ayrıca, Orta Doğu, Avrasya ve Asya-Pasifik Araştırmaları Merkezi olarak da bilinen bir düşünce kuruluşu olan ODAP'ı ifade edebilir.