• Buradasın

    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü arşivine nasıl ulaşılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü arşivine ulaşmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
    1. Doğrudan Başvuru: Arşiv Daire Başkanlığına posta yoluyla veya CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) aracılığıyla elektronik ortamda başvuru yapılabilir 1.
    2. Katalog Taraması: Devlet Arşivleri Başkanlığı'nın web sitesinde bulunan katalog tarama bölümüne üye olarak katalog taraması yapılabilir 2.
    3. İlçe Nüfus Müdürlükleri: Soyağacı ve şecere ile ilgili bilgiler için bağlı bulunulan nüfus idaresine başvurulabilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ne iş yapar?
    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ) aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Nüfus politikalarının belirlenmesi: Ülke nüfusunun yapısı, nitelikleri, nüfus hareketleri ve bunlardaki gelişmelere göre politikaların saptanmasına yönelik çalışmaları ilgili kuruluşlarla iş birliği içinde yapmak. 2. Nüfus kayıtlarının tutulması: Nüfus hareketlerini izlemek ve değerlendirmek, merkezi bir nüfus idaresi sistemi geliştirmek. 3. Kimlik kartı ve pasaport hizmetleri: Türk vatandaşları ile Türkiye'de nüfus kaydı tutulan yabancılara kimlik kütüklerinde bilgi alışverişini kolaylaştıracak bir numara sistemi geliştirmek. 4. Vatandaşlık işlemleri: Vatandaşlığın kazanılması, kaybı ve göçmen kabulüne dair işlemleri yürütmek ve vatandaşlıkla ilgili kanunları uygulamak. 5. Diğer görevler: Özel kanunlarla ve Bakanlıkça verilen diğer görevleri yürütmek.
    Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ne iş yapar?
    Nüfus arşivlerine kimler ulaşabilir?
    Nüfus arşivlerine yetkili nüfus müdürlükleri ve mahkemeler ulaşabilir. Vatandaşlar ise arşivlere doğrudan başvurduklarında kendilerine yazılı olarak bilgi alabilirler, ancak belge gönderilmez.
    Nüfus arşivlerine kimler ulaşabilir?
    Nüfus ve vatandaşlık işleri için hangi kuruma başvurulur?
    Nüfus ve vatandaşlık işleri için İçişleri Bakanlığına bağlı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne başvurulur. Ayrıca, her ilde bir il nüfus ve vatandaşlık müdürlüğü ve her ilçede bir nüfus müdürlüğü bulunmaktadır.
    Nüfus ve vatandaşlık işleri için hangi kuruma başvurulur?
    Nüfus arşivleri daire başkanlığı ne iş yapar?
    Nüfus Arşivleri Daire Başkanlığı, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü bünyesinde aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Arşiv Malzemesinin Tasnifi ve Muhafazası: Her türlü arşiv malzemesinin tasnif edilmesi ve muhafaza edilmesi. 2. Osmanlıca Yazılı Belgelerin Tercümesi: Osmanlıca yazılı atik ve vukuat defterlerinin tercüme edilmesi. 3. Dijital Arşivleme: Belgelerin dijital ortama aktarılması ve arşivlerin dijitalleştirilmesi. 4. Araştırma ve Yayın: Arşiv belgelerinin araştırılması, yayınlanması ve arşiv müzesi kurulması. 5. Eğitim ve İşbirliği: Belge yönetimi ve arşivcilik alanında eğitim ve sertifikasyon hizmetleri sunulması, yerli ve yabancı kuruluşlarla işbirliği yapılması.
    Nüfus arşivleri daire başkanlığı ne iş yapar?