Resmi görevli pasaportu (gri pasaport) almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Resmî Belgelerin Hazırlanması: Görev aldığınız kurumdan yurt dışı görevinizle ilgili detayları belirten bir yazı alınmalıdır. 2. Gerekli Belgelerin Toplanması: Kimlik belgesi ve fotokopisi, güncel biyometrik fotoğraf, öğrenciler için öğrenci belgesi ve kabul mektubu gibi belgeler hazırlanmalıdır. 3. Başvuru Yapılması: Başvurular, il nüfus ve vatandaşlık müdürlüklerine yapılmalıdır. 4. Başvurunun Onaylanması: Belgeler incelendikten sonra başvuru onaylanır ve pasaport, PTT aracılığıyla teslim edilir. Gri pasaportun geçerlilik süresi, görev süresi ile sınırlıdır ve görev sona erdiğinde pasaportun geçerliliği biter ve iade edilmesi gerekir.