Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Muhakkikin raporu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar şunlardır:
- Başlık ve İçerik: Rapor, "Giriş bilgileri", "Maddi delil ve belgeler", "İfade ve bilgisine başvurulanlar", "Konuya ilişkin mevzuat", "Değerlendirme ve kanaat" bölümlerini içermelidir 14.
- Belgelerin Eklenmesi: Atıf yapılan kayıt ve belgelerin onaylı örnekleri soruşturma dosyasına eklenmeli ve her sayfa ile belge numaralandırılarak dizi pusulası hazırlanmalıdır 24.
- Tarafsızlık ve Adalet: Muhakkik, soruşturmayı tarafsız ve adaletli bir şekilde yapmalı, emir vermemeli, belgeleri tahrif etmemeli ve bilgileri ifşa etmemelidir 1.
- Yazışma Kuralları: Rapor, resmi yazışma kurallarına uygun olarak yazılmalı, başlık, konu, sayı, ilgi ve tarih bölümlerini içermeli ve ilgili makama hitaben yazılmalıdır 4.
Raporun hazırlanışı ve içeriği, görevin niteliğine ve ilgili mevzuata göre değişiklik gösterebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: