Buradasın
Memur alımlarında ikametgah şartı nasıl kontrol edilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Memur alımlarında ikametgah şartının kontrolü, ilanı veren kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılır 3.
Yönetmeliğe göre, ilana başvuruda ilçe, il veya bölge düzeyinde ikametgâh şartı aranabilir 3. Ayrıca, kamu kurum ve kuruluşlarının ilanlarına yapılan başvurularda kişilerin Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sisteminde kayıtlı olan yerleşim yeri adresleri dikkate alınır 3.
İlçe, il veya bölge düzeyinde yayımlanan işçi ilanlarının başvuru süresi içerisinde ikametini ilanın karşılanacağı yere taşıyan adayların başvuruları kabul edilmez 3.
Alim memur alımı başvurularında ise adayların ikametgah belgesi sunmaları istenir 5. Bu belge, adayların Türkiye’de ikamet ettiğini ve belirli bir adres bilgisine sahip olduklarını gösterir 5.
İkametgah şartının kontrolü için ayrıca e-Devlet üzerinden "Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama" hizmeti de kullanılabilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: