• Buradasın

    Kalem mevzuatı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kalem mevzuatı, adli işler kapsamında resmi yazı ve yazışma ile kayıt tutma esaslarına ilişkin hukuk kurallarının bütününe verilen addır 1.
    Bu mevzuat, mahkemelerin kalem adı verilen bürolarında uygulanan hizmetlerin yürütülmesini de kapsar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mevzuat nedir?

    Mevzuat, bir ülkede yürürlükte olan yasa, tüzük, yönetmelik vb.nin bütünüdür.

    Kalem mevzuatına göre mahkeme kaleminde hangi işlemler yapılır?

    Kalem mevzuatına göre mahkeme kaleminde yapılan işlemler şunlardır: 1. Yazı İşleri Müdürü Görevleri: Mahkeme yazı işlerini denetlemek, harç tahsil müzekkerelerini yazmak, zabıt kâtipleri arasında iş bölümü yapmak, dava dilekçesini havale etmek, memurları yetiştirmek ve başkanın verdiği diğer görevleri yerine getirmek. 2. Zabıt Kâtibi Görevleri: Duruşma ve keşiflere katılmak, ara kararları yerine getirmek, gerekçeli kararları yazmak, dosyaları düzenli ve eksiksiz bir şekilde muhafaza etmek, dosya inceleme tutanağını düzenlemek ve imzasız bırakmamak. 3. Mübaşir Görevleri: Duruşma dosyalarını hâkime götürmek, duruşma listesini yapmak, duruşma sırası gelenleri salona davet etmek, yemin verilmesi ve kararın açıklanması gibi davranış kurallarını açıklamak. 4. Hizmetli Görevleri: Mahkemeye ait alanları temiz tutmak, mübaşirin olmadığı zamanlarda ona yardımcı olmak ve yazı işleri müdürünün verdiği diğer görevleri yerine getirmek. Ayrıca, kalem personeli UYAP sistemini kullanarak elektronik ortamda da çeşitli işlemleri yürütür.