• Buradasın

    Kabahatler Kanunu madde gerekçeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kabahatler Kanunu madde gerekçelerine dair bilgi bulunamadı. Ancak, Kabahatler Kanunu'nun bazı maddeleri şu şekildedir:
    • Tanım 14. Kabahat deyiminden, kanunun karşılığında idari yaptırım uygulanmasını öngördüğü haksızlık anlaşılır 14.
    • Genel kanun niteliği 13. Bu kanunun genel hükümleri, diğer kanunlardaki kabahatler hakkında da uygulanır 13.
    • Kanunilik ilkesi 13. Hangi fiillerin kabahat oluşturduğu, kanunda açıkça tanımlanabileceği gibi; kanunun kapsam ve koşulları bakımından belirlediği çerçeve hükmün içeriği, idarenin genel ve düzenleyici işlemleriyle de doldurulabilir 13.
    • Zaman bakımından uygulama 13. Kabahat, failin icrai veya ihmali davranışı gerçekleştirdiği zaman işlenmiş sayılır 13.
    • İçtima 15. Bir fiil ile birden fazla kabahatin işlenmesi halinde, bu kabahatlere ilişkin tanımlarda sadece idari para cezası öngörülmüşse, en ağır idari para cezası verilir 15.
    Kabahatler Kanunu'nun tamamına, resmigazete.gov.tr ve mgm.adalet.gov.tr gibi sitelerden ulaşılabilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Suçlar ve kabahatler ne anlatıyor?

    Suçlar ve kabahatler, hukuk düzeninde farklı yaptırımlara tabi olan iki tür haksızlıktır. Suçlar, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nda ve ceza içeren özel kanunlarda düzenlenir. Kabahatler ise 5326 sayılı Kabahatler Kanunu'nda ve kabahat içeren özel kanunlarda yer alır.

    İdari yaptırım kararı hangi hallerde verilir?

    İdari yaptırım kararı, aşağıdaki hallerde verilir: 1. Kanunun açıkça yetki verdiği durumlarda: İdare, kanunların yasaklamadığı ve açıkça yetki verdiği hallerde, yargı kararına gerek olmaksızın idari yaptırım kararı alabilir. 2. Kabahat olarak tanımlanan fiiller için: İdari para cezaları gibi yaptırımlar, konusu suç teşkil etmeyen, kabahat olarak nitelendirilen eylem ve davranışlar için uygulanır. 3. Özel kanunlarda düzenleme bulunması: İdari yaptırım kararı verme yetkisi, ilgili kanunda açıkça gösterilen idari kurul, makam veya kamu görevlilerine aittir. Bu kararlar, genellikle idari organlar tarafından alınır ve doğrudan uygulanır.

    Kabahatler Kanunu afiş asma hangi madde?

    Kabahatler Kanunu'nun afiş asma ile ilgili maddesi 42. maddedir. Bu maddeye göre, meydanlara veya parklara, cadde veya sokak kenarlarındaki kamuya ait duvar veya alanlara, rızası olmaksızın özel kişilere ait alanlara bez, kâğıt ve benzeri afiş ve ilan asan kişiye, yüz Türk lirasından üç bin Türk lirasına kadar idari para cezası verilir. Aynı içerikteki afiş ve ilanlar, tek fiil sayılır. Birinci fıkra hükmü, yetkili makamlardan alınan açık ve yazılı izne dayalı olarak asılan afiş ve ilanlar açısından uygulanmaz. Bu izinde, afiş ve ilanın asılacağı zaman dilimi açık bir şekilde gösterilir. Bu afiş ve ilanlar izin verilen gerçek veya tüzel kişi tarafından bu sürenin dolmasını müteakip derhal toplatılır. Toplatma yükümlülüğüne aykırı hareket edilmesi halinde birinci fıkra hükmüne göre idari para cezası verilir. Bu kabahatler dolayısıyla idari para cezasına, kolluk veya belediye zabıta görevlileri karar verir. Özel kanunlardaki hükümler saklıdır.

    Kabahatler Kanunu'na göre idari para cezası kimlere verilir?

    Kabahatler Kanunu'na göre idari para cezası, vatandaşın kabahat niteliğindeki fiillerine karşı verilir. İdari para cezası alabilecek kişiler: Gerçek kişiler. Tüzel kişiler. İdari para cezası verebilecek kurumlar: Bakanlıklar; Belediyeler; Emniyet; Kaymakamlık; Valilik; Sosyal Güvenlik Kurumu; Genel Müdürlükler (örneğin, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü).

    Kabahatler Kanunu idari para cezası zamanaşımı ne zaman başlar?

    5326 sayılı Kabahatler Kanunu'na göre idari para cezası zamanaşımı, kabahati oluşturan fiilin işlenmesiyle veya neticesinin gerçekleşmesiyle işlemeye başlar. Zamanaşımı süresi, cezanın miktarına göre değişiklik gösterir: Yüzbin Türk Lirası veya daha fazla idari para cezasını gerektiren kabahatlerde beş yıldır. Ellibin Türk Lirası veya daha fazla idari para cezasını gerektiren kabahatlerde dört yıldır. Ellibin Türk Lirasından az idari para cezasını gerektiren kabahatlerde üç yıldır. Nispi idari para cezasını gerektiren kabahatlerde sekiz yıldır. Zamanaşımı süresi, kararın kesinleşmesinin rastladığı takvim yılını takip eden takvim yılı başından itibaren işlemeye başlar.

    Kabahatler Kanunu'na göre idari para cezası nedir?

    Kabahatler Kanunu'na göre idari para cezası, kabahatler karşılığında uygulanan bir yaptırım türüdür. Özellikleri: Maktu veya nispi olabilir. Kanunda alt ve üst sınırı gösterilebilir. Devlet Hazinesi'ne ödenir. Taksitlendirme imkanı bulunabilir. Bazı idari para cezaları: Dilencilik: 50 TL. Kumar oynama: 100 TL. Rahatsız etme: 50 TL. İşgal: 50 TL (meydan, cadde, sokak veya kaldırım işgali).

    Kanunlara uymamak suç mudur?

    Kanunlara uymamak, belirli koşullar altında suç teşkil edebilir. 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nun 217. maddesinde düzenlenen "halkı kanunlara uymamaya tahrik suçu", halkı kanunlara uymamaya alenen tahrik eden kişinin, tahrikin kamu barışını bozmaya elverişli olması halinde, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adli para cezası ile cezalandırılmasını öngörür. Bu suçun oluşması için, tahrikin alenen yapılması ve kamu barışını bozmaya elverişli olması gereklidir. Kanunlara uymamanın suç teşkil edip etmediği konusunda kesin bilgi almak için bir avukata danışılması önerilir.