• Buradasın

    Jandarma konaklama kimlik bildirimini kim yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Jandarma konaklama kimlik bildirimini, konaklama tesislerinin sahipleri ve işletmecileriyle birlikte bu tesislerde çalışan kişiler yapar 23.
    1774 sayılı Kimlik Bildirimi Kanunu'na göre, işletme ve konaklama yerlerinde çalışan personel ve konaklayan kişilerin kimlik bilgileri, jandarma veya polis gibi kolluk kuvvetlerine bildirilmelidir 23.
    Ayrıca, yabancı uyruklu misafirlerin bilgileri de pasaport numaralarıyla birlikte bildirilmelidir 2.
    Çalışan kimlik bildirimi, işletme sahibi ya da iş yerindeki sorumlu görevli tarafından, çeşitli belgelerin bulunduğu evraklarla beraber 3 gün içinde yapılmalıdır 23.
    2020 yılında yapılan değişiklikle, çalışan kimlik bildirimi internet üzerinden de gerçekleştirilebilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Jandarma kimlik bildirim sistemi nasıl yapılır?

    Jandarma Kimlik Bildirim Sistemi (KBS) şu şekilde yapılabilir: 1. e-Devlet üzerinden: e-Devlet kapısına giriş yapılır. Kimlik doğrulama yöntemlerinden uygun olanı seçilir (e-Devlet şifresi, mobil imza, elektronik imza, T.C. kimlik kartı, internet bankacılığı). "Jandarma Genel Komutanlığı Kimlik Bildirim Sistemi" hizmeti seçilir. 2. İşletmeler için: İşletme sahibi veya sorumlu görevli, gerekli belgeleri hazırlayıp onaylatır. Belgeler, polis veya jandarmaya teslim edilir. İş yeri sahibine, online sisteme giriş için bir şifre iletilir. İş yeri sahibi, bu şifre ile online KBS sistemine giriş yaparak çalışanlarının kimlik bilgilerini sisteme gönderir. Gerekli belgeler: vergi levhası; nüfus cüzdanı fotokopisi; iş yeri açma ve çalıştırma ruhsatı; sorumlu işletici bildirme belgesi; dilekçe; sistem kullanıcısı kayıt formu (gerçek kişiler için); imza sirküleri (tüzel kişiler için). Kimlik bildirimi, 1774 sayılı Kimlik Bildirimi Kanunu gereği yasal bir zorunluluktur.

    Kimlik bildirimi jandarma ne zaman gönderilir?

    Jandarma'ya kimlik bildirimi, Türkiye'de faaliyet gösteren konaklama tesisleri ve belirli işletmeler tarafından, konaklayan veya hizmetten yararlanan kişilerin kimlik bilgilerini elektronik ortamda paylaşmak için yapılır. Zamanlama: Çalışan Kimlik Bildirimi: İşletmelerde yeni çalışmaya başlayacak personel için, işe başlamayı takip eden ilk 3 gün içinde yapılmalıdır. Misafir Kimlik Bildirimi: Misafirlerin kimlik bilgileri, giriş anında alınır ve işletmeler tarafından anlık olarak Kimlik Bildirim Sistemi'ne (KBS) iletilir. 2020 yılından itibaren çalışan kimlik bildirimleri online olarak da yapılabilir.

    Kimlik bildirim süresi geçerse ne olur jandarma?

    Kimlik bildirim süresinin geçmesi durumunda jandarma tarafından uygulanacak yaptırımlar şu şekildedir: Cezai yaptırımlar: 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu'na göre, çalışanların kimlik bildiriminin yapılmaması durumunda işletmelere idari para cezası uygulanır. İşletme ruhsatının iptali: Aynı kanunun 2. maddesinde yer alan işletmelerden biri olup KBS sistemine dahil olmayan veya anlık veri göndermeyen işletmelerin işletme ruhsatları iptal edilir. Ayrıca, kimlik bildirme belgesinde gerçeğe aykırı beyanda bulunmanın cezası 457 TL'dir. Kimlik bildirimlerinin elektronik ortamda yapılması durumunda, bildirimler genel kolluk tarafından köy ve mahalle muhtarları ile paylaşılır.

    Kimlik bildirimi yapmak zorunlu mu?

    Evet, kimlik bildirimi yapmak zorunludur. 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu'na göre, özel veya resmi konaklama tesisleri, iş yerleri ve konutlarda geçici veya sürekli olarak kalanlar, oturanlar, çalışanlar ve ayrılanların kimliklerinin tespiti ve bildirilmesi gerekmektedir. Kimlik bildirimi yapılması gereken durumlar: İşe başlama: Çalışanların kimlik bilgileri, işe başladıkları gün içinde ilgili kolluk kuvvetine bildirilmelidir. İşten ayrılma: Çalışanların işten ayrılmaları durumunda da ayrılış bilgileri aynı süre içinde bildirilmelidir. Elektronik bildirim: 25 Mart 2020 tarihli değişiklikle, kimlik bildirimleri sorumlu işleticiler tarafından elektronik ortamda da yapılabilir.

    Jandarma kimlik bildirimi kaç gün içinde yapılır?

    Jandarma kimlik bildirimi, işletmenin sorumlu kişisi veya iş yeri sahibi tarafından işe başlayan her personel için 3 gün içinde yapılmalıdır.

    Kimlik bildirme kanunu nedir?

    Kimlik Bildirme Kanunu, 26/6/1973 tarihinde kabul edilen ve 11/7/1973 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanan 1774 sayılı kanundur. Kanunun kapsamı: Özel veya resmi, her türlü konaklama, dinlenme, bakım ve tedavi tesisleri ve işyerlerinde geçici veya sürekli olarak kalanlar, oturanlar, çalışanlar ve ayrılanların kimliklerinin tespiti ve bildirilmesi. Askeri konaklama, dinlenme ve kamp tesisleri ile ordu evlerinin kapsam dışında tutulması. Bazı maddeler: Tesis sorumluları, gelenlerin kimlik ve geliş-ayrılış kayıtlarını tutmak ve talep halinde ilgili kurumlara vermek zorundadır. Çalışanların kimlik bilgileri 24 saat içinde kolluk örgütüne bildirilir ve bu kişilere kimlik kartı verilir. Geçici yer değiştirmelerde belirli durumlarda aile reisi tarafından bildirim yapılır.

    Kimlik bildirim sistemi jandarma mı polis mi?

    Kimlik bildirim sistemi, hem jandarma hem de polis tarafından kullanılan bir uygulamadır. 1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu'na göre, işletme ve konaklama yerlerinde çalışan personel ve konaklayan kişilerin kimlik bilgileri, jandarma veya polis gibi kolluk kuvvetlerine bildirilir. 2020 yılında yapılan değişiklikle, çalışan kimlik bildirimleri internet üzerinden de yapılabilir hale gelmiştir.