• Buradasın

    İşgüm başvurusu nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İşgüm (İş Sağlığı ve Güvenliği Araştırma ve Geliştirme Enstitüsü) başvurusu için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. E-İmza Alınması: Firmanızın, İşgüm'ün elektronik sistemi olan kbs.csgb.gov.tr adresine tanıtılması için şirket müdürüne veya ortaklarından birine elektronik imza (e-imza) alınması gerekmektedir 12.
    2. E-İmza Tanımlama: E-imzayı aldıktan sonra firmanızın sisteme tanımlanması gerekmektedir 12.
    3. Tek Pencere Sistemi Girişi: Ticaret Bakanlığı'nın "Tek Pencere Sistemi (TPS)" üzerinden ithal edilecek ürüne ait bilgilerin doğru bir şekilde kaydedilip TPS Referans Numarası alınmalıdır 12.
    4. Başvuru: Firma tanımlama ve kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra, ürünün 12 haneli GTP numarası, kimyasalın menşei ülkesi, kullanım amacı gibi gerekli bilgilerin tarafımıza iletilmesi ve başvuru yapılması gerekmektedir 12.
    5. Kontrol Belgesi Onayı: Bilgiler doğrultusunda Tek Pencere Sistemi ve İşgüm Kontrol Belgesi sistemi üzerinden başvurularak belgenin onaylatılması ve gerekli referans numaralarının alınması gerekmektedir 12.
    Başvuru harcı 2023 yılı itibarıyla 1.560,00 TL'dir ve başvuru aşamasında kredi kartı ile ödenmektedir 1.