Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İkamet izin belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Başvuru Yapılacak İkamet İzni Türünün Belirlenmesi: Türkiye'deki ikamet izinleri kısa süreli, uzun süreli, aile, çalışma ve öğrenci gibi çeşitli türlere ayrılır 12.
- Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Pasaport veya geçerli seyahat belgesi, başvuru formu, biyometrik fotoğraf, Türkiye'de kalış amacını gösteren belgeler, sağlık sigortası ve finansal yeterlilik belgeleri gibi belgeler gereklidir 13.
- Online Başvuru: Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün internet sitesi üzerinden online başvuru yapılır 13. Başvuru için gerekli belgeler sisteme yüklenir ve başvuru ücreti ödenir 1.
- Başvuru Randevusu: Başvuru sonrasında, başvurulan ildeki Göç İdaresi Müdürlüğü'nden randevu alınır 13. Bu randevuda tüm belgelerin asılları teslim edilir 1.
- Başvurunun Değerlendirilmesi: Başvuru, Göç İdaresi tarafından incelendikten sonra olumlu ya da olumsuz sonuçlanır 1.
- İkamet İzin Kartının Alınması: Başvuru kabul edilirse, ikamet izin kartı düzenlenir ve başvuru sahibine teslim edilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: