İkametgah belgesi, e-Devlet üzerinden veya nüfus müdürlüklerinden alınabilir. e-Devlet üzerinden ikametgah belgesi almak için: 1. turkiye.gov.tr adresine giriş yapılır ve arama kısmına "ikametgah" yazılır. 2. "Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama" sayfasına gidilir. 3. e-Devlet şifresi ve T.C. kimlik numarası ile giriş yapılır. 4. Bilgilendirme yazısı onaylanır. 5. Belgenin kimin için alınacağı ve neden verileceği seçilir. 6. İşlem tamamlanır ve belge PDF formatında indirilir. Nüfus müdürlüklerinden ikametgah belgesi almak için: Kimlikle beraber nüfus müdürlüğüne müracaat edilir. Yoğunluk nedeniyle belgenin alınması bir günü bulabilir. Vergi daireleri, tapu müdürlükleri, sosyal yardımlaşma müdürlükleri, bankalar, SGK, adliyeler, ceza infaz kurumları, üniversiteler, belediyeler gibi kamu kurum ve kuruluşları vatandaşların adres bilgilerini kendi sistemlerinden görebildikleri için buralara ikametgah belgesi verilmez.