• Buradasın

    Hemzemin geçitte kaza olursa kim sorumlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hemzemin geçitte kaza meydana geldiğinde demiryolu altyapı işletmecisi ve karayolunun bağlı olduğu kurum veya kuruluş sorumludur 1.
    • Demiryolu altyapı işletmecisi, demiryolu hemzemin geçitlerinin koruma sistemleri, trafik işaretleri ve güvenlik tedbirlerinin alınmasından sorumludur 13.
    • Karayolunun bağlı olduğu kurum veya kuruluş, hemzemin geçidin yaklaşım yollarının bakımı, fiziki ayırıcıların oluşturulması ve alt veya üst geçidin yapımından sorumludur 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Trafik kazaları için hangi hukuk dalı?

    Trafik kazaları için trafik kazaları hukuku adı verilen, borçlar hukukuna bağlı tazminat hukukunun bir alt dalı geçerlidir.

    Kaza yapan araçta bulunan yolcular kusurlu sayılır mı?

    Kaza yapan araçta bulunan yolcular, belirli durumlarda kusurlu sayılabilir. Bu durum, müterafik kusur olarak adlandırılır ve yolcunun, kendi çıkarlarını korumak adına gerekli özeni göstermemesi sonucu zararın ortaya çıkması veya artması durumunda söz konusu olur. Örneğin, yolcunun kurallara aykırı ve kendi can emniyetini tehlikeye atacak şekilde seyretmesi, tazminattan indirim sebebi olarak kabul edilebilir.

    Kaza tutanağında karşı taraf kusurlu ise ne olur?

    Kaza tutanağında karşı taraf kusurlu olduğunda, kusurlu tarafın sigorta şirketi, karşı tarafın zararlarını belirli limitler dahilinde karşılamakla yükümlüdür. Bu süreçte: 1. Tutanakların Hazırlanması: Kaza sonrası taraflar arasında tutanak tutulur ve bu tutanak sigorta şirketine gönderilir. 2. Kusur Oranının Belirlenmesi: Sigorta şirketleri ve TRAMER (Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi) tarafından kusur oranları belirlenir. 3. Tazminat Ödemesi: Kusur oranına göre belirlenen tazminat, sigorta şirketi tarafından ödenir. Eğer kusurlu tarafın trafik sigortası yoksa, zarar masraflarını kendi bütçesinden karşılaması gerekebilir.

    Hemzemin geçit ne anlama gelir?

    Hemzemin geçit, karayolu veya yaya trafiği güzergâhı ile demiryolunun aynı düzeyde kesiştiği kavşak ve geçit anlamına gelir.

    Hemzenin geçidinde neden kaza olur?

    Hemzemin geçitlerinde kazaların meydana gelmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Hız Sınırına Uyulmaması: Araç sürücüleri ve tren yolcuları hız sınırlarına uymayabilir. 2. İhmal ve Dikkatsizlik: Uyarı işaretlerine dikkat edilmemesi, görüş açısının sınırlı olması gibi faktörler kazalara yol açabilir. 3. Teknik Arızalar: Demiryolu raylarının yakınında araç park edilmesi, sinyal sistemlerinin arızalanması gibi teknik nedenler. 4. İnsan Faktörü: Tren ve karayolu trafiğinin aynı seviyede olması, sürücülerin treni geç fark etmesine veya bariyerleri, ışıkları ihmal etmesine neden olabilir. Bu kazaların önlenmesi için hemzemin geçitlerinin üst veya alt geçitlerle değiştirilmesi, sinyal sistemlerinin modernize edilmesi gibi önlemler alınabilir.

    Hemzemin geçide yaklaşırken hangi kurallara uymalıyız?

    Hemzemin geçide yaklaşırken uyulması gereken kurallar şunlardır: 1. Hız Sınırına Uymak: Hemzemin geçitlerde hız limitlerine uyulmalıdır. 2. Takip Mesafesini Korumak: Öndeki araçları güvenli bir mesafeden takip etmek gereklidir. 3. Sollama Yapmamak: Geçmenin trafik işareti ile yasaklandığı yerlerde sollama yapılmamalıdır. 4. Durmak ve Kontrol Etmek: Hemzemin geçidine yaklaşırken durup, tren veya diğer araçların gelip gelmediğini kontrol etmek gerekir. 5. Uyarı Levhalarına Dikkat Etmek: Geçidin yakınında dur levhaları ve diğer uyarı levhaları bulunmalıdır.

    Kazada asli ve tali kusur nasıl belirlenir?

    Kazada asli ve tali kusurun belirlenmesi şu adımlarla yapılır: 1. Kaza Tespit Tutanağı: Kazanın olduğu yer ve koşullarıyla ilgili detayların yer aldığı tutanak, kusurun tespitinde önemli bir belgedir. 2. Bilirkişi Raporları: Kazanın teknik boyutlarını değerlendiren uzman bilirkişiler, asli ve tali kusuru belirlemek için rapor hazırlarlar. 3. Tanık İfadeleri: Olayın tanıkları, kazanın nasıl gerçekleştiğine dair ifadeleriyle kusurun belirlenmesine yardımcı olabilir. Asli kusur, kazanın ana sebebi olarak belirlenen tarafı temsil eder ve genellikle %100 olarak kabul edilir.