• Buradasın

    Hemzemin geçitte kaza olursa kim sorumlu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hemzemin geçitte meydana gelen kazada sorumluluk, kazaya karışan aracın türüne ve kazanın meydana geldiği koşullara bağlı olarak değişir:
    • Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), hemzemin geçitte veya hemzemin geçit dışında bir trenin kazaya karışması halinde işleten olarak sorumlu tutulur 13.
    • Tramvay kazaya karışırsa, işleten olarak tramvay üzerinde hak sahibi olan ilgili kurumlar (belediye, bakanlık vb.) sorumlu olur 1.
    • Karayolu taşıtı kazaya karışırsa ve kaza, araç sürücüsünün geçide dikkat etmemesi veya trafik işaretlerine riayet etmemesi nedeniyle meydana geldiyse, sorumluluk araç sürücüsüne ait olabilir 5. Ancak, demiryolu idaresinin geçitlerde yeterli bariyer, ışıklandırma ve uyarı levhası koymaması halinde TCDD ağır kusurlu sayılabilir 5.
    Ayrıca, hemzemin geçitte meydana gelen trafik kazaları, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu kapsamında değerlendirilir 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaza yapan araçta bulunan yolcular kusurlu sayılır mı?

    Kaza yapan araçta bulunan yolcular, kazaya sebebiyet vermemişlerse kusurlu sayılmazlar. Yolcular, trafik kazasında herhangi bir şekilde kusurlu değillerse, tazminat talep etme hakkına sahiptirler. Yolcuların tazminat talep edebileceği bazı taraflar şunlardır: Araç sürücüsü ve sahibi. Sigorta şirketleri. Diğer araç sahipleri ve sürücüleri. Otobüs veya minibüs işletmeleri.

    Kazada asli ve tali kusur nasıl belirlenir?

    Kazada asli ve tali kusurun belirlenmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Tutanak Tutma: Maddi hasara sebep olan kazalarda tarafların tutanak tutması gerekir. 2. Sigorta Şirketine İletme: Tutanaklar, kaza sonrası fotoğraflarla birlikte ilgili sigorta şirketine gönderilir. 3. TRAMER'e Gönderme: Sigorta şirketleri, dosyayı açarak TRAMER (Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi) kaydı oluşturur. 4. İnceleme ve Belirleme: TRAMER, kusur oranlarını 3 iş günü içinde belirler. Asli kusur, kazanın ana sebebi olarak belirlenen tarafı temsil eder. Bazı asli kusur örnekleri: Kırmızı ışıkta geçmek. Hız sınırını aşmak. Şerit ihlali yapmak. Bazı tali kusur örnekleri: Hız sınırını %10’dan az aşmak. Trafik işaret ve levhalarına kısmen uymamak. Gece farlarını yakmamak.

    Hemzemin geçit ne anlama gelir?

    Hemzemin geçit, karayolu veya yaya trafiği güzergâhı ile demiryolunun aynı düzeyde kesiştiği kavşak ve geçit anlamına gelir. Farsça kökenli bir kelime olan hemzemin, "aynı seviyede, aynı düzeyde, yüksekliği aynı olan" anlamında kullanılır.

    Hemzemin geçide yaklaşırken hangi kurallara uymalıyız?

    Hemzemin geçide yaklaşırken uyulması gereken bazı kurallar: Yavaşlamak ve durmaya hazır olmak. Yolun açık olduğundan emin olmak. Durup kontrol etmek. Işıklar ve alarmlara dikkat etmek. Ayrıca, hemzemin geçitlerde yayalar için en az 150 metre uzunluğunda, sarı renkli, 10 santim yüksekliğinde 1.5 metre genişliğinde yaya kaldırımı yapılmalıdır. Hemzemin geçitlerle ilgili düzenlemeler, ülkeden ülkeye değişebilir ve yerel yasalar, altyapı ve güvenlik standartlarından etkilenebilir.

    Trafik kazaları için hangi hukuk dalı?

    Trafik kazaları için trafik kazaları hukuku adı verilen, borçlar hukukuna bağlı tazminat hukukunun bir alt dalı geçerlidir.

    Kaza tutanağında karşı taraf kusurlu ise ne olur?

    Kaza tutanağında karşı taraf kusurlu ise, aşağıdaki durumlar söz konusu olabilir: Hasarın karşılanması. Tazminat. Hukuki süreç. Sigorta prim artışı. Kaza sonrası kusur oranına itiraz etmek için sigorta tahkim komisyonuna başvurulabilir veya ilgili mahkemede dava açılabilir.

    Hemzenin geçidinde neden kaza olur?

    Hemzemin geçitlerinde kazaların meydana gelmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Hız Sınırına Uyulmaması: Araç sürücüleri ve tren yolcuları hız sınırlarına uymayabilir. 2. İhmal ve Dikkatsizlik: Uyarı işaretlerine dikkat edilmemesi, görüş açısının sınırlı olması gibi faktörler kazalara yol açabilir. 3. Teknik Arızalar: Demiryolu raylarının yakınında araç park edilmesi, sinyal sistemlerinin arızalanması gibi teknik nedenler. 4. İnsan Faktörü: Tren ve karayolu trafiğinin aynı seviyede olması, sürücülerin treni geç fark etmesine veya bariyerleri, ışıkları ihmal etmesine neden olabilir. Bu kazaların önlenmesi için hemzemin geçitlerinin üst veya alt geçitlerle değiştirilmesi, sinyal sistemlerinin modernize edilmesi gibi önlemler alınabilir.