Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Göç İdaresi'ne ikamet başvurusu yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Başvuru türünü seçmek: İkamet izni türleri arasında kısa süreli, uzun süreli, aile, çalışma ve öğrenci ikamet izni bulunmaktadır 13.
- Gerekli belgeleri hazırlamak: Pasaport veya seyahat belgesi, başvuru formu, biyometrik fotoğraf, Türkiye'de kalış amacını gösteren belgeler, sağlık sigortası ve finansal yeterlilik belgeleri gibi belgeler gereklidir 13.
- Online başvuru: Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'nün internet sitesi üzerinden online başvuru yapılır 13. Başvuru için gerekli belgeler sisteme yüklenir ve başvuru ücreti ödenir 1.
- Randevu almak: Başvuru sonrasında, başvurulan ildeki Göç İdaresi Müdürlüğü'nden randevu alınması gerekebilir 13. Bu randevuda tüm belgelerin asılları ve fotokopileri teslim edilir 1.
- Başvurunun sonuçlanması: Başvuru, Göç İdaresi tarafından incelendikten sonra olumlu ya da olumsuz sonuçlanır 1. Başvuru kabul edilirse, ikamet izni belgesi düzenlenir ve başvurucuya teslim edilir 1.
Kaçak durumda olanlar için ikamet izni başvurusu daha karmaşıktır ve belirli koşullar ve prosedürler gerekmektedir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: