• Buradasın

    Göç idaresi 32. madde red ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Göç İdaresi 32. madde reddi, ikamet izni başvurularının reddedilmesine yol açan genel sebepleri ifade eder 15. Bu sebepler, kısa dönem ikamet izni hariç, tüm ikamet izni türleri için geçerlidir 5.
    Göç İdaresi 32. madde reddine sebep olan bazı durumlar:
    • geçerli belgelerin olmaması 15;
    • sağlık sigortası ve geçerli sağlık raporlarının sunulmaması 15;
    • Türkiye’de kalınacak süre için yetersiz maddi kaynaklar 15;
    • vize ve ikamet izin süresinin aşılması 15;
    • pasaport veya vize sorunları 5;
    • giriş yasağı 5;
    • güvenlik riskleri 5;
    • sağlık sorunları 5;
    • suç geçmişi 5;
    • yetersiz gerekçe 5.
    Başvuru reddedildiğinde, başvuru sahibi Göç İdaresi Başkanlığı’na yazılı bir itirazda bulunabilir 14. İtiraz başvurusu, belirli bir süre içinde yapılmalıdır 1. Eğer itiraz başvurusu sonuçsuz kalırsa, başvuru sahibi idari mahkemeye başvurarak iptal davası açabilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    32 maddeden ret alan yabancı çalışabilir mi?

    32. madde kapsamında ret alan bir yabancı, Türkiye'de çalışamaz. 32. madde, genel ret sebeplerini kapsar ve bu sebepler arasında pasaport, vize veya ikamet belgesinin olmaması, sahte belge sunumu, kamu düzeni veya kamu güvenliği açısından sakınca bulunması gibi durumlar yer alır. Çalışma izni başvurusu reddedilen yabancılar, ret kararına karşı 30 gün içinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na itiraz edebilir.

    Göç İdaresi red kararına itiraz kaç günde sonuçlanır?

    Göç İdaresi red kararına itirazın kaç günde sonuçlanacağı, idari itiraz için 30 gün, yargı yolu için ise 60 gün olarak belirlenmiştir. İdari itiraz: Ret kararının tebliğinden itibaren 30 gün içinde Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'ne yazılı bir dilekçeyle itiraz edilebilir. Yargı yolu (iptal davası): Ret kararının tebliğinden itibaren 60 gün içinde yetkili İdare Mahkemesi'nde iptal davası açılabilir. Bu süreler hak düşürücü olup, belirtilen süre içinde başvuru yapılmazsa ilgili hak kaybedilir. İtiraz süreci, idari itirazın kabul edilmesi veya reddedilmesine bağlı olarak devam edebilir; itiraz reddedilirse kalan sürede yargı yoluna başvurulabilir. Süreç, mahkemenin iş yüküne ve diğer faktörlere bağlı olarak ortalama 3 ila 12 ay arasında sürebilir.

    Göç idaresi tahdit kodları nelerdir?

    Göç İdaresi tahdit kodlarından bazıları şunlardır: Ç-101. Ç-102. Ç-103. Ç-104. Ç-105. G-26. G-34. G-42. G-48. G-58. Tahdit kodlarının tam listesine akkor.av.tr, serhatarasan.av.tr ve mihci.av.tr sitelerinden ulaşılabilir. Tahdit kodlarının kaldırılması, idari itiraz veya dava yolları ile mümkündür.

    İl göç idaresi ne iş yapar?

    İl Göç İdaresi'nin bazı görevleri: Yabancıların işlemleri: Vize, oturum izni, çalışma izni gibi işlemleri yürütmek, başvuru almak, değerlendirmek ve gerekli izinleri vermek veya reddetmek. Kayıt ve takip: Ülkede bulunan yabancıların kaydını tutmak ve takip etmek. Sığınma ve koruma: Sığınma başvurusu yapan kişilerin başvurularını değerlendirmek ve gerektiğinde koruma sağlamak. Göç politikalarının belirlenmesi: Ülkenin göç politikalarının belirlenmesine ve uygulanmasına yardımcı olmak. İşbirliği ve koordinasyon: Uluslararası göç konularında diğer ülkeler ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapmak. İl Göç İdaresi, bu konularla ilgili kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamak ve yabancıların Türkiye'ye giriş, Türkiye'de kalış, Türkiye'den çıkış ve sınır dışı edilme işlemlerini yürütmekle görevlidir.

    Göç idaresi 32 madde nedir?

    Göç İdaresi Başkanlığı'nın 32. maddesi, kısa dönem oturma izni başvurularının reddedilmesine yol açan genel sebepleri düzenler. 32. maddede belirtilen sebepler şunlardır: geçerli belgelerin olmaması; sağlık sigortası ve geçerli sağlık raporlarının sunulmaması; Türkiye’de kalınacak süre için yetersiz maddi kaynaklar; vize ve ikamet izin süresinin aşılması. Ayrıca, 32. madde kapsamında, 31. maddenin birinci fıkrasında sayılan gerekçelerden biri veya birkaçını ileri sürerek talepte bulunmak ve bu taleple ilgili bilgi ve belgeleri ibraz etmek şartı da aranmaktadır.