• Buradasın

    Geçici kimlik kartı ile resmi işlem yapılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geçici kimlik kartı, resmi işlemlerde kimlik kartı yerine geçer ve tüm kamu kurum ve kuruluşlarında kullanılabilir 14.
    Geçici kimlik kartı ile yapılabilecek resmi işlemlerden bazıları şunlardır:
    • bankacılık işlemleri 34;
    • devlet daireleriyle yapılan işlemler 34;
    • sağlık hizmetleri 34;
    • sosyal güvenlik başvuruları 34;
    • tapu işlemleri 5;
    • noterlik işlemleri 5.
    Yeni kimlik kartı teslim alındığında, geçici kimlik kartının geçerliliği sona erer 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Geçici kimlik ile hangi belgeler alınır?

    Geçici kimlik belgesi ile alınabilecek belgeler, geçici kimliğin kullanım amacına bağlıdır. Geçici kimlik belgesi, genellikle kimlik kartı kaybolduğunda, çalındığında veya yenilenme sürecindeyken kimlik bilgilerini geçici olarak doğrulamak için kullanılır. Geçici kimlik belgesi ile alınabilecek bazı belgeler: Bankacılık işlemleri. Devlet daireleriyle yapılan işlemler. Sağlık hizmetleri. Sosyal güvenlik başvuruları. Geçici kimlik belgesi, resmi işlemlerde kalıcı kimlik belgesi yerine geçmez ve bu amaçla kullanılması durumunda resmi işlemler geçersiz olabilir. Geçici kimlik belgesinin geçerlilik süresi genellikle 15 gündür. Daha fazla bilgi için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'ne başvurulması önerilir.

    Geçici kimlik belgesi ile yurt dışına çıkılır mı?

    Geçici kimlik belgesi, yurt dışı seyahatler için yeterli değildir. Uluslararası uçuşlarda geçerli bir pasaport gereklidir. Yurt dışına çıkış için gerekli belgeler ve koşullar hakkında güncel bilgi almak amacıyla ilgili konsolosluk veya dış temsilciliklerle iletişime geçilmesi önerilir.

    Geçici kimlik tapuda geçerli mi?

    Evet, geçici kimlik belgesi tapu işlemlerinde geçerlidir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün yayımladığı duyuruya göre, barkodlu-karekodlu veya ıslak imzalı-mühürlü olarak düzenlenen geçici kimlik belgelerinin her ikisi de tapu işlemlerinde kabul edilmektedir.

    Çipli kimlik kartı olmayanlara ne olacak?

    Çipli kimlik kartı olmayan kişiler, 1 Ocak 2025'ten itibaren tapu müdürlüklerinde gayrimenkul alım-satımı, mirasa dayalı tapu işlemleri ve mirasçı belirleme gibi önemli işlemleri gerçekleştiremeyecek. Çipli kimlik kartı olmayan vatandaşların, mağduriyet yaşamamak için 31 Aralık 2024'e kadar kimliklerini yenilemeleri gerekiyor. Ayrıca, eski tip kimlik kartlarıyla artık bankalarda hesap açma, para çekme, kredi işlemleri gibi finansal işlemler de yapılamıyor. Yeni kimlik kartı başvurusu yapanlar, eski kimlikleri teslim edip geçici kimlik belgesi alıyor; geçici belgeyle bazı işlemler yapılabilse de bankalar ve noterler gibi kurumlar genelde asıl kartı görmek isteyebiliyor. Geçiş sürecinde herhangi bir idari para cezası uygulanmayacağı, sadece ilgili işlemlerde kısıtlama yapılacağı yetkililerce açıklanmıştır.

    Geçici kimlik kartı nasıl alınır?

    Geçici kimlik kartı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Başvuru: Kimlik kartının kaybolduğuna veya çalındığına dair resmi bir başvuru yapılır. 2. Dilekçe: Kaybolduğuna dair bir dilekçe yazılır ve nüfus müdürlüğüne teslim edilir. 3. Gerekli Belgeler: Başvuru sahibinin kimlik bilgilerini doğrulayan pasaport veya eski nüfus cüzdanı gibi geçerli bir belgenin fotokopisi, güncel bir vesikalık fotoğraf ve kayıp veya çalıntı durumunu kanıtlayan bir polis raporu veya ilgili makamlardan alınmış bir belge sunulması gerekebilir. 4. Teslim Alma: Tüm belgeler tamamlandığında ve işlemler yapıldığında, geçici kimlik düzenlenir ve kişiye teslim edilir. e-Devlet üzerinden de geçici kimlik belgesi alınabilir. Geçici kimlik belgesi, genellikle 1 yıl süreyle geçerlidir ve bu süre içinde yeni kimlik kartı veya belgelerin düzenlenmesi sağlanır.

    Geçici kimlik belgesi kaç gün geçerli?

    Geçici kimlik belgesi, 15 gün süreyle geçerlidir.

    Geçici kimlik ile e-devlete girilir mi?

    Geçici kimlik belgesi ile e-Devlet'e giriş yapılabilir. e-Devlet şifresi, geçici kimlik belgesi ile şahsen başvuru yapılarak, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport, ehliyet vb.) ibraz edilmesiyle alınabilir.