• Buradasın

    E-devletten iskan belgesi alınır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlet üzerinden yapı kullanma izin belgesi (iskân) sorgulaması yapılabilir, ancak belgenin alınması için belediyeye veya valiliklere başvuru yapılması gerekmektedir 23.
    E-devlet üzerinden sorgulama yapmak için tapu sahibinin kimlik bilgileri ile siteye giriş yapılması ve arama kısmına "yapı kullanma izin belgesi" yazılması yeterlidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devletten belge başvurusu nasıl yapılır?

    E-devletten belge başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Devlet'e giriş yapma. 2. İlgili hizmeti seçme. 3. Başvuru formunu doldurma. 4. Belgeleri yükleme. e-Devlet üzerinden belge başvurusu yaparken, belgelerin doğruluğunu ve uygunluğunu kontrol etmek önemlidir. e-Devlet üzerinden belge başvurusu yapılabilecek bazı kurumlar şunlardır: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı; Gelir İdaresi Başkanlığı; Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi. e-Devlet üzerinden belge başvurusu ile ilgili daha fazla bilgi almak için rehber.microfon.co ve sertifika.subu.edu.tr gibi kaynaklar kullanılabilir.

    İskan belgesi nereden alınır?

    İskan belgesi (yapı kullanma izin belgesi), ilgili belediyenin imar müdürlüğünün yapı kullanım izni biriminden alınır. Ayrıca, e-devlet üzerinden de yapı kullanma izin belgesi sorgulaması yapılabilir, ancak belgenin alınması için belediyeye başvuru yapılması gerekmektedir. Başvuru için gerekli belgeler arasında dilekçe, onaylı inşaat ruhsatı, tapu, SSK'dan alınacak ilişiksizlik belgesi (borcu yoktur yazısı) ve diğer bazı raporlar yer alır. İskan belgesi alabilmek için, yapı ruhsatı sırasında belirlenen proje şartlarının tamamının yerine getirilmiş olması gereklidir.

    E-devletten konut izin belgesi alınır mı?

    E-devlet üzerinden konut izin belgesi (yapı kullanma izin belgesi, iskân) alınamaz, ancak bu belge e-devlet üzerinden sorgulanabilir. Konut izin belgesi başvuruları sadece Kültür ve Turizm Bakanlığına e-devlet üzerinden yapılabilir. Yapı kullanma izin belgesi almak için ise ilgili belediyeye başvuru yapılmalıdır.

    E-devletten alınan yapı kayıt belgesi geçerli mi?

    Evet, e-devletten alınan Yapı Kayıt Belgesi geçerlidir. Yapı Kayıt Belgesi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve yetkilendireceği kuruluşlara 31 Aralık 2018'e kadar başvurulması ve gerekli şartların yerine getirilmesi halinde imar mevzuatına aykırı inşa edilen yapıların kayıt altına alınması için verilen bir belgedir. e-Devlet üzerinden yapılan başvurularda, Yapı Kayıt Belgesi formunun eksiksiz doldurulması ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin yatırılmasından sonra, Yapı Kayıt Sistemi tarafından oluşturulan belge talepte bulunan yapı sahibince e-devlet üzerinden alınabilmektedir.