Buradasın
Dışişleri Bakanlığı diplomat yönetmeliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dışişleri Bakanlığı Diplomat Yönetmeliği, Dışişleri Bakanlığı personelinin yurtdışı görevlere atanmasına ilişkin ilkeleri belirleyen bir yönetmeliktir 1.
Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
- Yurtdışı Görevlere Atamalarda Genel İlkeler: Atamalarda görevin gereği öncelikli olarak değerlendirilir ve görevin en iyi ve verimli şekilde yerine getirilmesi temel ölçü alınır 1.
- Sağlık Durumu: Yurtdışına atanacak memurların her türlü iklim şartlarına dayanıklı ve sağlıklı olmaları esastır 1.
- Dış Temsilciliklerin Gruplandırılması: Dış temsilcilikler, memurun mesleki ve yabancı dil gelişimine katkısı, yaşam koşulları ve diğer özellikler göz önünde bulundurularak beş grup halinde belirlenir 1.
- Meslek Memurlarının Görev Süreleri: İlk kez yurtdışına atanan meslek memurlarının görev süresi, hizmetin gerektirdiği istisnalar dışında, ilke itibariyle beş yıldır 1.
- Görevde Yükselme: Diplomatik kariyer memurlarının görevde yükselmeleri, unvan gruplarında geçirilmesi gereken asgari sürelere ve Bakanlık Komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: