• Buradasın

    Dijital konsolosluktan hangi işlemler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dijital konsolosluk üzerinden yapılabilecek bazı işlemler:
    • Doğum ve nüfus işlemleri: Doğum tescili, nüfus cüzdanı yenileme, aile cüzdanı kaybı gibi işlemler 15.
    • Askerlik işlemleri: Askere karar aldırma, bakaya işlemleri, erteleme başvuruları, dövizle askerlik başvurusu 15.
    • Noter işlemleri: Vekaletname düzenleme 5.
    • Pasaport işlemleri: Pasaport süresinin uzatılması, yeni pasaport başvurusu 5.
    • Diğer işlemler: Adli sicil belgesi, tebligat işlemleri, sürücü belgesi yenileme 1.
    Ayrıca, e-konsolosluk sistemine elektronik ortamda üye olunarak bazı işlem başvuruları internet üzerinden de gerçekleştirilebilir 5.
    Hangi işlemlerin bizzat başvuruyla, hangi işlemlerin posta veya interaktif yöntemle yapılabileceğine ilişkin bilgiler, e-konsolosluk "Konsolosluk İşlemleri" menüsünde yer almaktadır 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Konsolosluk görmek ne demek?

    Konsolosluk görmek rüyası, genellikle diplomasi, iletişim ve hitabet alanlarında başarı elde etmeye işaret eder. Diğer yorumlamalara göre ise bu rüya, yurtdışı ile ilgili işlere yönelmek, büyük sorumluluklar üstlenmek ve yeni fırsatlar yakalamak anlamına gelir. Konsolosluk, aynı zamanda bir ülkenin başka bir ülkede bulunan vatandaşlarına vize, pasaport gibi işlemleri yürüten devlet dairesi olarak da tanımlanır.

    Dijital konsolosluk nedir?

    Dijital konsolosluk, konsolosluk hizmetlerinin dijital teknolojiler kullanılarak yürütülmesi anlamına gelir. Dijital konsolosluk hizmetleri şunları içerebilir: - Online randevu sistemi: Konsolosluk işlemlerine başvurmak için online randevu alınabilir. - Sanal POS sistemi: Konsolosluk işlemlerine ilişkin ödemeler sanal POS ile yapılabilir. - Çağrı merkezi: 7/24 hizmet veren ve farklı dillerde destek sunan bir çağrı merkezi. - Mobil uygulamalar: Vatandaşların dış politika, konsolosluk, vize ve protokol konularında bilgi edinebilecekleri mobil uygulamalar. - Yapay zeka destekli platformlar: Vatandaşların sanal ortamda canlı destek alabileceği yapay zeka kullanılarak geliştirilmiş platformlar.

    Konsolosluk ne iş yapar?

    Konsolosluğun bazı görevleri: Vatandaşların korunması: Kendi ülkesinin vatandaşlarını korumak ve onlara hizmet sunmak. Vize ve pasaport işlemleri: Vize ve pasaport gibi belgelerin düzenlenmesi ve onaylanması. Resmi işlemler: Doğum, ölüm, evlilik gibi resmi işlemlerin yürütülmesi. Hukuki destek: Vatandaşların hukuki süreçlerinde rehberlik etmek. Ticari çıkarlar: Ülkenin ticari çıkarlarını gözetmek. Kültürel ve sosyal faaliyetler: Ülkeler arasındaki kültürel ve sosyal bağları güçlendirmek. Konsolosluk görevlileri, diplomatik temsilci değildir ve diplomatik ayrıcalıklara sahip değillerdir.

    E-konsolosluk randevu alma nasıl yapılır?

    E-konsolosluk randevusu almak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. konsolosluk.gov.tr adresine gidilir. 2. Temsilcilik seçilir. 3. Yeşil renkli “Evet, bu temsilcilikte işlem yaptırmak istiyorum” butonu tıklanır. 4. İki şekilde devam edilebilir: Kırmızı renkli “Randevu Al” yazan bölüm tıklanır. “Türk Vatandaşları için Konsolosluk İşlemleri” bölümü tıklanır. 5. İşlem yaptırılacak konsolosluk işleminin üst başlığı ve açılan pencerede alt başlığı seçilir (örneğin, “Pasaport-Umuma Mahsus Pasaport Başvurusu-Yeni pasaport başvurusu”). 6. Açılan pencerede sarı renkli "Hemen Randevu Al" butonu tıklanır. 7. Açılan pencerede sırasıyla T.C. Kimlik Numarası ve e-posta adresi ile ilgili bölümler doldurulur. 8. Mavi Kart sahipleri, T.C. kimlik numarası kısmına Mavi Kartın resimli sayfasındaki KİMLİK NO bölümünde yer alan 11 haneli kimlik numarasını yazmalıdır. 9. Açılan pencerede, “Kimlik Bilgileri Doğrulama” başlığı altında Ad, Soyad, Doğum Tarihi, Telefon, Telefon (Mobil), Adres ve E-Posta Adresiniz bölümlerinin tamamı doldurulur. 10. Ad ve Soyadı yazarken Türkçe karakterler kullanılır (örnek: Ç,Ğ,Ş). 11. Birlikte müracaat edecekler bulunmuyorsa “Kaydet ve Devam” butonu tıklanır. 12. Birlikte müracaat edecek kişiler varsa “Kaydet ve Devam” butonu tıklanmadan önce, "Randevu Almak İstediğiniz" bölümü altında bulunan "Birlikte Gelecek Kişi Sayısı:" kısmına birlikte müracaat edeceklerin (örneğin eş ve çocuklar, yakınlar) sayısı girilir, açılan bölümde birlikte geleceklerin T.C. Kimlik Numaraları, Ad ve Soyadları kaydedilir, beyaz renkli “Kaydet ve Devam” butonu tıklanır. 13. “E-Posta Doğrulaması” kaydıyla açılan pencereye, e-posta adresine gelen “Doğrulama Şifresi” girilir, mavi renkli “Onayla ve Devam” butonu tıklanır. 14. Açılan “Randevunuzu Belirleyin” takvim penceresinde, uygun olan bir gün ve saat seçilir. 15. Seçilen “Randevu Tarihi” ve “Zaman Aralığı” bölümleri kontrol edilir, uygun ise “Kaydet ve Devam” bölümü tıklanarak randevu oluşturulur ve işlem sonlandırılır