Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Depremzedeler kimliklerini iki şekilde alabilirler:
- e-Devlet Üzerinden Geçici Kimlik Belgesi: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün açıklamasına göre, depremden etkilenen illerdeki afetzedeler, kimlik kartı başvurusu yapmadan geçici kimlik belgelerini e-Devlet üzerinden alabilirler 12. Bunun için yerleşim yeri veya diğer adres kaydının depremden etkilenen illerde olması gerekmektedir 12.
- Yeni Kimlik Başvurusu: Üç ay içinde yeni kimlik kartı alındığında, geçici kimlik belgesi geçersiz hale gelir ve kalıcı kimlik belgesi alınır 3. Yeni kimlik başvurusu, nüfus müdürlüklerine yapılarak gerçekleştirilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: