Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Check-in sırasında bagaj teslim edilmezse, bagajın hava yolu şirketinin sorumluluğunda olduğu ve kaybolma, hasar görme veya geç teslim edilme riski taşıdığı anlamına gelir 1.
Bu durumda yolcu, aşağıdaki adımları izleyebilir:
- Kayıp Bagaj Bildirimi: Havaalanında "Kayıp ve Buluntu Eşya" bürosuna giderek uçuş kartı, bagaj fişi ve kimlik belgesi ile başvuru yapılmalıdır 13.
- Tazminat Talebi: Bagajın geç teslim edilmesi veya kaybolması durumunda, hava yolu şirketinden tazminat talep edilebilir 12. Bunun için bagaj teslim tarihinden itibaren 21 gün içinde yapılan harcamalara ilişkin belgelerle birlikte başvuru yapılmalıdır 1.
- Hukuki Süreç: Eğer hava yolu şirketi ile yapılan görüşmeler sonuç vermezse, olay tarihinden itibaren 2 yıl içinde maddi ve manevi tazminat davası açılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: