• Buradasın

    Bursa İl Nüfus Müdürlüğü'nde hangi işlemler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bursa İl Nüfus Müdürlüğü'nde yapılan bazı işlemler şunlardır:
    • Kimlik yenileme 35. Yeni çipli kimlik kartı alma veya mevcut kimliği yenileme 3.
    • Adres değişikliği 35. İkamet adresini güncelleme 3.
    • Nüfus kayıt işlemleri 35. Doğum, evlilik, boşanma ve diğer nüfus kayıt işlemleri 3.
    • Doğum bildirimi 3. Yeni doğan bebeğin nüfusa kaydını yapma 3.
    • Vatandaşlık işlemleri 5. Genel nüfus müdürlüğü hizmetleri kapsamında vatandaşlık işlemleri 5.
    Ayrıca, nüfus ve vatandaşlık işleri genel müdürlüğü, adres değişikliği ve nüfus işlemlerinde e-devlet uygulamasıyla entegre çalışarak vatandaşların işlemlerini online olarak da gerçekleştirmelerine imkan tanımaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nüfus müdürlüğünden randevu almadan işlem yapılır mı?

    Nüfus müdürlüğünden randevu almadan bazı işlemler yapılabilir, ancak çoğu işlem için randevu almak zorunludur. Randevusuz işlem yapılabilecek durumlar: - Acil durumlar. - Yoğun olmayan il veya ilçe nüfus müdürlüklerinde, randevu sisteminin kullanılmadığı bölgeler. Randevu almak için ALO 199 Çağrı Merkezi, e-Devlet Kapısı veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi kullanılabilir.

    İl ve ilçe nüfus müdürlükleri aynı mı?

    İl ve ilçe nüfus müdürlükleri aynı değildir, farklı görev ve yetkilere sahiptirler. İl nüfus ve vatandaşlık müdürlüğü, il nüfus müdürünün yönetiminde nüfus müdürü, yeteri kadar şef ve memurdan oluşur. İlçe nüfus müdürlüğü ise ilçe nüfus müdürünün yönetiminde olup, nüfus, vatandaşlık, evlendirme ve adrese ilişkin işlemleri mevzuat çerçevesinde yürütmekle görevlidir.

    Bursa'da nüfus müdürlüğü randevuları ne zaman açılıyor?

    Bursa'da nüfus müdürlüğü randevuları, hafta içi saat 19.00'a kadar ve hafta sonları cumartesi ve pazar günleri dahil saat 09.00-17.00 arası açılmaktadır.

    Nüfus Müdürlüğü'nde sıra numarası nasıl alınır?

    Nüfus Müdürlüğü'nde sıra numarası almak için aşağıdaki yöntemlerden birini kullanabilirsiniz: 1. Online Randevu Sistemi: e-Devlet portalı üzerinden veya Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi üzerinden randevu alabilirsiniz. - e-Devlet'e giriş yapın, "Nüfus ve Vatandaşlık İşleri" bölümünden uygun işlemi seçerek randevu oluşturun. - Mobil uygulamayı indirip gerekli bilgileri girdikten sonra randevu oluşturun. 2. Telefonla Randevu: İlgili müdürlüğün telefon numarasını arayarak randevu talep edebilirsiniz. 3. Bireysel Başvuru: Online sistemde randevu alamıyorsanız veya acil bir durumdaysanız, doğrudan Nüfus Müdürlüğü'ne giderek sıra numarası alabilirsiniz.