• Buradasın

    Barolar arası nakil nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Barolar arası nakil işlemi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Başvuru: Avukat, levhasına yazılmak istediği baro yönetim kuruluna yazılı olarak başvurmalıdır 13. Başvuru yazısında, mevcut baronun adı, baro sicil numarası, ruhsatname tarih ve numarası, sosyal güvenlik durumu ve tebligat adresi gibi bilgiler yer almalıdır 1.
    2. Gerekli Belgeler: Başvuru dilekçesine ek olarak ikametgah belgesi ve avukatların başı açık ve kravatlı çekilmiş iki adet 6x9 büyüklüğünde cübbeli fotoğraf eklenmelidir 1.
    3. İnceleme: Başvurunun yapıldığı baro yönetim kurulu, nakil istemi üzerine gerekli incelemeleri yapar ve avukatın aidat borcu, disiplin kovuşturması altında bulunup bulunmadığı gibi hususları mevcut baroya sorar 13.
    4. Karar: Yönetim kurulu, tüm incelemeler tamamlandıktan sonra nakil istemini kabul veya reddeder 13. Kabul kararı verilirse, avukat o baronun levhasına yazılmış olur ve bu durum Türkiye Barolar Birliğine bildirilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nakil ne anlama gelir?

    Nakil kelimesi, bir yerden alıp başka bir yere iletme, aktarma, taşıma anlamına gelir. Ayrıca, "nakil" kelimesi şu anlamlarda da kullanılır: - Göç, taşınma; - Anlatma, söyleme, hikâye etme; - Bir görevden başka bir göreve atanma, tayin; - Yazı veya resmin aynısını başka bir şeyin üzerine yapma, kopya etme; - Başka dilden bir eseri kendi diline çevirme, tercüme etme.

    Baro nakil başvurusu ne zaman yapılır?

    Baro nakil başvurusu, levhasına yazılmak istenen baronun yönetim kuruluna yazı ile yapılır.