• Buradasın

    Barolar arası nakil nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Barolar arası nakil işlemi için, aktif olarak kayıtlı olunan baronun yanı sıra nakil alınmak istenen baroyla iletişime geçilmesi gerekmektedir 2. Nakil için genellikle aşağıdaki belgeler istenir:
    • Dilekçe: Baroya hitaben yazılmış, nakil talebini içeren dilekçe 135.
    • Nüfus cüzdanı fotokopisi: 2 adet 15.
    • İkametgah belgesi: 2 adet, sadece İstanbul ve ilçeleri için e-devletten alınabilir 15.
    • Vesikalık fotoğraf: 4,5 x 6 cm ebadında, avukat cübbesiyle çekilmiş 3 veya 4 adet fotoğraf 15.
    • Aidat ve harçlar: İlgili baronun belirlediği aidat ve harçların ödendiğini gösteren belgeler 135.
    Geçmişe yönelik herhangi bir aidat borcunun olmaması beklenmektedir 2. Barolar arası yazışmalar gerçekleştirilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nakil ne anlama gelir?

    Nakil kelimesi, Arapça kökenli olup, farklı anlamlara sahiptir: Bir yerden alıp başka bir yere iletme, aktarma, taşıma, geçirme, aktarım. Göç, taşınma. Anlatma, söyleme, hikâye etme. Bir görevden başka bir göreve atanma, tayin. Yazı veya resmin aynısını başka bir şeyin üzerine yapma, kopya etme. Başka dilden bir eseri kendi diline çevirme, tercüme etme.

    Baro nakil başvurusu ne zaman yapılır?

    Baro nakil başvurusu, avukatın levhasına yazılmak istediği baro yönetim kuruluna, nakil isteği ile başvurulan baronun yönetim kurulunun karar verme tarihinden itibaren bir ay içinde yapılır. Nakil başvurusu için gerekli belgeler ve başvuru usulü, ilgili yönetmelikte belirtilir. Nakil başvurusu için geçmişe yönelik herhangi bir aidat borcunun olmaması beklenir.