• Buradasın

    Adrese dayalı nüfus kayıt sistemi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS), kişilerin yerleşim yerlerine göre nüfus bilgilerinin güncel olarak tutulduğu, nüfus hareketlerinin her an izlenebildiği, MERNİS (Merkezi Nüfus İdare Sistemi) kayıtlarındaki T.C. Kimlik Numarasına göre kişiler ile ikamet adreslerinin eşleştirildiği TÜİK tarafından yapılan bir kayıt sistemidir 12.
    ADNKS ile ilgili ilk sonuçlar 31 Aralık 2007 itibariyle 21 Ocak 2008 tarihinde kamuoyuna açıklanmıştır 2. Daha sonraki yıllarda ise ADNKS sonuçları, yılsonu (31 Aralık) itibarıyla yılın ilk aylarında haber bülteni ile kamuoyuna açıklanmaktadır 2.
    Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi üzerinden üretilen istatistikler şunlardır:
    • Yerleşim yerlerine (il, ilçe, belediye, köy ve mahalle) göre nüfus büyüklüğü 2;
    • Yaş-cinsiyet yapısı 2;
    • Nüfusa kayıtlı olunan yer 2;
    • Yabancı nüfus 2;
    • Okuryazarlık ve eğitim düzeyi 2;
    • Yasal medeni durum 2;
    • Ortalama hanehalkı büyüklüğü 2;
    • İç göç (2008 yılından itibaren) 2;
    • Vatandaşlık ülkesi (2012 yılından itibaren) 2;
    • Doğum yeri (2014 yılından itibaren) 2;
    • Hanehalkı tipi (2014 yılından itibaren) 2;
    • Yurt dışından gelen/yurt dışına giden göç (2016 yılından itibaren) 2.
    Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi, hayat tabloları ve nüfus projeksiyonları çalışmaları için altlık olarak kullanılmaktadır 2. Aynı zamanda hanehalkı örneklem araştırmaları için de ADNKS çerçeve görevi görmektedir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Adres kayıt sistemi sorgulama nasıl yapılır?

    Adres Kayıt Sistemi (AKS) sorgulaması yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. adres.nvi.gov.tr sitesine girilir. 2. "Adres Kayıt Sistemi'nde Kayıtlı Mısınız?" başlığı altında bulunan "Sorgula" butonuna tıklanır. 3. "Adres Seçimi İçin Tıklayınız" panelinde öncelikle "Ben Robot Değilim" ibaresinden doğrulama yapılır. 4. Ardından panelden adres seçimi yapılır ve altta bulunan Doğrulama butonuna tıklanır. Bu işlem sonucunda, e-Devlet'te de adres kimlik numarasına ulaşılabilir. Adres Kayıt Sistemi sorgulaması yapmak için T.C. kimlik numarası gereklidir. Ayrıca, Adres Kayıt Sistemi ile ilgili işlemler için e-Devlet Kapısı'nın "Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama" hizmeti de kullanılabilir.

    Adres kayıt sisteminde geçerli adres ne demek?

    Adres kayıt sisteminde geçerli adres, kişinin yerleşim yeri adresi veya diğer adres olarak kayıtlı olan ve elektronik ortamda tutulan adres bilgilerini ifade eder. Yerleşim yeri adresi, bir kişinin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir ve aynı anda birden fazla yerleşim yeri adresi olamaz. Diğer adres, kişinin yerleşim yeri adresi dışında kalan yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü konutlar gibi geçici süreyle oturduğu yerlerdir. Adres kayıt sistemindeki adres bilgileri, Türk vatandaşları ve yabancılar için elektronik ortamda tutulur.

    Adres değişikliği için adres kayıt sistemine nasıl girilir?

    Adres değişikliği için adres kayıt sistemine giriş yapmak amacıyla iki yöntem kullanılabilir: 1. e-Devlet Kapısı: turkiye.gov.tr adresine gidilir. e-Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza ile sisteme giriş yapılır. "Adres Değişikliği Bildirimi (Boş Konuta)" veya "Adres Değişikliği Bildirimi (Birlikte Oturma İçin/Muvafakatlı)" hizmeti seçilir. 2. Nüfus Müdürlüğü: Nüfus müdürlüğüne gidilir. Adres değişikliği formu doldurulur. Kimlik belgesi ve ikametgâh belgesi gibi gerekli belgeler sunulur. Adres değişikliği bildirimi, 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu'na göre 20 iş günü içinde yapılmalıdır.

    E-devletten nüfus kayıt örneği nasıl alınır?

    E-Devlet üzerinden nüfus kayıt örneği almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Devlet internet sitesini açın. 2. e-Devlet hesap bilgilerinizle giriş yapın. 3. Arama çubuğuna "Nüfus Kayıt Örneği Belgesi Sorgulama" yazın ve aratın. 4. "Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum" yazısını onaylayın ve "Devam Et" butonuna tıklayın. 5. Nüfus Kayıt Örneği Sorgulama Formunun detaylarını seçin ve "Sorgula" butonuna tıklayın. 6. Nüfus kayıt örneğinizi indirin ve yazdırın. Dikkat Edilmesi Gerekenler: Bir gün içinde en fazla bir adet nüfus kayıt belgesi oluşturulabilir. Oluşturulan belgenin hangi amaçla kullanılacağı önemlidir. Belge üzerinde bulunan barkod numarası ve kimlik numarası, belgenin doğrulanmasını sağlar.

    E-devletten nüfus kayıt örneği nasıl alınır?

    E-Devlet üzerinden nüfus kayıt örneği almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Devlet internet sitesini açın. 2. e-Devlet hesap bilgilerinizle giriş yapın. 3. Arama çubuğuna "Nüfus Kayıt Örneği Belgesi Sorgulama" yazın ve aratın. 4. "Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum" yazısını onaylayın ve "Devam Et" butonuna tıklayın. 5. Nüfus Kayıt Örneği Sorgulama Formunun detaylarını seçin ve "Sorgula" butonuna tıklayın. 6. Nüfus kayıt örneğinizi indirin ve yazdırın. Dikkat Edilmesi Gerekenler: Bir gün içinde en fazla bir adet nüfus kayıt belgesi oluşturulabilir. Oluşturulan belgenin hangi amaçla kullanılacağı önemlidir. Belge üzerinde bulunan barkod numarası ve kimlik numarası, belgenin doğrulanmasını sağlar.

    E-devletten adres kayıt nasıl yapılır?

    E-Devlet üzerinden adres kaydı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. turkiye.gov.tr adresine girilir. 2. E-Devlet şifresi, mobil imza ya da elektronik imza ile sisteme giriş yapılır. 3. "Adres Değişikliği Bildirimi (Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü)" sayfasına girilir. 4. "Sadece kendim için adres bildiriminde bulunacağım" veya "Kendim ve aynı konutu paylaştığım aile fertleri için adres bildiriminde bulunacağım" seçeneklerinden biri seçilir. 5. Taşınma tarihi doldurulur. 6. "Adres bul" tuşuna basarak yeni adres bilgileri eksiksiz girilir. 7. Bildirim yönetimi seçilir; mobil imza, elektronik imza veya SMS doğrulama seçeneklerinden uygun olan tercih edilir. 8. SMS ile gelen doğrulama kodu girilerek tescil işlemine geçilir. Adres değişikliği için bazı koşullar sağlanmalıdır: Beyanda bulunacak kişi Türk vatandaşı ve ergin olmalı, velayet ya da vesayet altında olmamalıdır. 20 iş günü içerisinde adres değişikliği bildiriminde bulunulmalıdır. Adres değişikliği işlemleri hakkında daha fazla bilgi almak için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü veya e-Devlet Çağrı Merkezi ile iletişime geçilebilir.

    E-devletten adrese dayalı nüfus kaydı nasıl alınır?

    E-Devlet üzerinden adrese dayalı nüfus kaydı almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Devlet internet sitesini açın ve T.C. kimlik numarası ile şifre kullanarak giriş yapın. 2. Arama çubuğuna "Nüfus Kayıt Örneği Belgesi Sorgulama" yazın ve ilgili hizmet sayfasına ulaşın. 3. "Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum" seçeneğini onaylayın ve "Devam Et" butonuna tıklayın. 4. Nüfus kayıt tipi, eski eşin görünüp görünmemesi ve belgenin kullanım amacı gibi bilgileri seçin. 5. "Sorgula" butonuna tıklayın ve nüfus kayıt örneğinizi indirin. Bir gün içinde en fazla bir adet nüfus kayıt belgesi oluşturulabilir. Alternatif olarak, İlçe Nüfus Müdürlüklerine şahsen başvuru yaparak veya posta yoluyla başvuru ile de nüfus kayıt örneği alınabilir.