• Buradasın

    Adres beyanı için ikametgah belgesi gerekli mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Adres beyanı için ikametgah belgesi gerekli değildir.
    Adres beyanı, nüfus müdürlüklerine, e-Devlet üzerinden veya belirli koşullar altında dış temsilciliklere yapılabilir 123.
    Adres beyanı için gerekli belgeler, beyan yapılacak adresin boş olmasına veya dolu olmasına göre değişiklik gösterebilir 15.
    • Boş adrese beyan: Herhangi bir belge gerektirmez 5.
    • Dolu adrese beyan: Kira kontratı veya fatura gibi adresi teyit edici belgeler gereklidir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kimlik çıkartırken adres beyanı nasıl yapılır?

    Kimlik çıkartırken adres beyanı yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet Kapısı: e-imza, mobil imza veya SMS doğrulama ile "Adres Değişikliği Bildirimi" hizmeti kullanılabilir. Şahsen Başvuru: T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü veya ilçe nüfus müdürlüklerine gidilerek adres beyanı yapılabilir. Posta ile Başvuru: Adres beyan formu doldurularak, gerekli belgelerle birlikte iadeli taahhütlü mektup veya kargo ile gönderilebilir. Adres beyanı yaparken, beyan edilen adresin dolu veya boş olmasına göre farklı belgeler gerekebilir.

    Adres beyan formu nedir?

    Adres beyan formu, yerleşim yeri ve diğer adreslerin bildiriminde kullanılan, şekli ve kapsamı Bakanlıkça belirlenmiş olan formdur. Adres beyan formu şu durumlarda kullanılır: Yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları için. Yerleşim yeri adresi yurt dışında olan Türk vatandaşları için. Adres beyan formu şu şekillerde doldurulabilir: Elle. Online. Elektronik imza veya mobil imza ile.

    E devlet üzerinden adres değişikliği nasıl yapılır?

    E-Devlet üzerinden adres değişikliği yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. turkiye.gov.tr adresine girilir. 2. E-Devlet şifresi, mobil imza ya da Kuveyt Türk dijital kanal ile E-Devlet sistemine giriş yapılır. 3. “Adres Değişikliği Bildirimi (Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü)” sayfasına girilir. 4. “Sadece kendim için adres bildiriminde bulunacağım” veya “Kendim ve aynı konutu paylaştığım aile fertleri için adres bildiriminde bulunacağım” seçeneklerinden uygun olanı seçilir. 5. Taşınma tarihi doldurulur. 6. “Adres bul” tuşu ile yeni adres bilgileri eksiksiz girilir. 7. Bildirim yöntemi seçilir: mobil imza, elektronik imza ya da SMS ile doğrulama. 8. SMS ile gelen doğrulama kodu girilerek tescil işlemine geçilir. Adres değişikliği bildiriminin kanuni olarak 20 gün içinde yapılması gerekir. E-Devlet üzerinden yapılacak adres beyan işleminde süresi için yapılan beyanlar haricinde geç beyan yapılması halinde 86 TL para cezası uygulanır. Adres beyan işlemi sırasında beyan yapılacak adres dolu gözüküyorsa e-devlet üzerinden işlem yapılamaz. Nüfus müdürlüklerince yapılacak kimlik kartı, sürücü belgesi, pasaport ve diğer işlemlerde ise Alo 199 ya da nvi.gov.tr internet adresinden randevu alınması gerekir.

    Diğer adres beyanı zorunlu mu?

    Diğer adres beyanı, kişinin talebi halinde zorunludur.

    Adres bildiriminde bulunmanız gerekmektedir ne demek?

    "Adres bildiriminde bulunmanız gerekmektedir" ifadesi, 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu gereği, kişilerin yerleşim yeri adreslerini ve varsa diğer adreslerini Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne bildirmeleri gerektiğini ifade eder. Bu bildirim, hem Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları hem de Türkiye'de yaşayan yabancılar için zorunludur. Adres bildirimi, nüfus müdürlüklerine, e-Devlet üzerinden veya hizmet alımı ile ilgili başvuru sırasında Bakanlıkça belirlenen adrese dayalı hizmet sunan kuruluşlara yapılabilir.

    Adres kayıt sisteminde geçerli adres ne demek?

    Adres kayıt sisteminde geçerli adres, kişinin yerleşim yeri adresi veya diğer adres olarak kayıtlı olan ve elektronik ortamda tutulan adres bilgilerini ifade eder. Yerleşim yeri adresi, bir kişinin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir ve aynı anda birden fazla yerleşim yeri adresi olamaz. Diğer adres, kişinin yerleşim yeri adresi dışında kalan yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü konutlar gibi geçici süreyle oturduğu yerlerdir. Adres kayıt sistemindeki adres bilgileri, Türk vatandaşları ve yabancılar için elektronik ortamda tutulur.

    E-devletten ikametgah nasıl alınır?

    E-Devlet üzerinden ikametgah belgesi almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Devlet Kapısı’na giriş yapın. turkiye.gov.tr adresine gidin veya mobil cihazınızdan e-Devlet mobil uygulamasını açın. Ana sayfada sağ üstte veya ortada bulunan “Giriş Yap” butonuna tıklayın. Açılan ekranda T.C. Kimlik Numaranızı ve e-Devlet Şifrenizi (veya tercih ettiğiniz başka bir giriş yöntemini) girerek sisteme erişin. 2. Hizmet araması yapın. E-Devlet Kapısı’na giriş yaptıktan sonra, sayfanın üst kısmında bulunan arama kutucuğuna “ikametgâh” veya “yerleşim yeri belgesi” yazın ve arama yapın. Çıkan sonuçlar arasında “Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü” altında yer alan “Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama” hizmetini seçin. 3. Bilgilendirme ekranını okuyun ve onaylayın. Hizmete tıkladıktan sonra, karşınıza hizmet hakkında kısa bir bilgilendirme metni çıkacaktır. Bu metinde genellikle belgenin ne amaçla kullanılacağı, yasal geçerliliği ve dikkat edilmesi gereken noktalar yer alır. 4. Belgenin kimin için alınacağını seçin. e-Devlet hesabı olan vatandaşlar kendileri için olduğu gibi aynı konutta ikamet ettikleri eşleri ve ergin olmayan çocukları için de ikametgah belgesi alabilirler. 5. Belgenin neden verileceğini seçin. Bu sayfada karşınıza ikametgah belgesinde yer alacak T.C. kimlik numarası, ad, soyad, ana adı, baba adı, doğum tarihi, doğum yeri, nüfusa kayıtlı olduğunuz il ve ilçe gibi bilgiler çıkacak. Bu bilgilerin doğruluğundan emin olduktan sonra ikametgah belgesini neden istediğiniz seçin. 6. İkametgah belgesi hazır. İstenilen tüm bilgileri girdikten sonra ikametgah belgeniz hazır bir şekilde karşınıza çıkacak. 7. Dosya indir. Dosyayı direkt olarak sayfadaki “Yazdır” butonu ile yazdırmayın. “Dosya İndir” butonuna tıklayarak ikametgah belgesini PDF formatında cihazınıza indirin. Bir günde yalnızca tek bir belge oluşturma hakkı vardır. e-Devlet üzerinden ikametgah belgesi alırken dikkat edilmesi gerekenler: Belgenin ne için kullanılacağı