• Buradasın

    Adi Ortaklıklar hangi vergi dairesine kayıt olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Adi ortaklıklar, her ortağın bireysel olarak kayıt yaptırdığı vergi dairesine kayıt olur 12.
    Adi ortaklık için vergi dairesi kaydı sırasında istenen belgeler şunlardır:
    • kira sözleşmesi 12;
    • e-tebligat formu 12;
    • vergi dairesinden şifre talep etmek için şifre talep formu 12;
    • işe başlama bildirimi (her ortak için birer tane ve ortaklık bildirimi için bir tane olmak zorundadır) 12.
    Adi ortaklıkların tüzel kişiliği olmadığından gelir ve kurumlar vergisi mükellefi değillerdir 25. Ancak stopaj ve katma değer vergisi (KDV) mükellefiyeti bulunmaktadır 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Adi ortaklıkta vergi levhası ne zaman alınır?

    Adi ortaklıkta vergi levhası, Gelir/Kurumlar Vergisi beyannamelerinin verilmesinden sonra Gelir İdaresi Başkanlığı bilgi işlem sistemi tarafından oluşturulur ve mükellefin Dijital Vergi Dairesi hesabına aktarılır. Vergi levhası alma zamanı: Gelir Vergisi mükellefleri için: 1 Nisan - 31 Mayıs tarihleri arasında. Kurumlar Vergisi mükellefleri için: 1 Mayıs - 31 Mayıs tarihleri arasında. Yeni işe başlayan mükellefler, vergi levhalarını mükellefiyet tesisini müteakip, sistem tarafından internet vergi dairesi hesaplarına aktarıldıktan sonra, 1 ay içinde internet vergi dairesinden yazdırmak suretiyle almalıdır.

    Adi Ortaklık hangi defterleri tutar?

    Adi ortaklık, bilanço esasına göre defter tutar. Vergi Usul Kanunu'nun 177/4. maddesine göre, adi şirketin faaliyetleri nedeniyle ortakların şahsi işlerinden bağımsız olarak bilanço esasına göre defter tutulması gerektiği belirtilmiştir. Adi ortaklıktaki her bir ortak, ayrıca basit usulde gelir vergisine tabi olabilir veya işletme hesabı defteri ya da birinci sınıf tüccar olarak bilanço esasına göre defter tutabilir. Defterlerin tasdiki, adi ortaklık adına veya her ortak için ayrı ayrı yapılabilir.