• Buradasın

    4734 iş programı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4734 sayılı Kanun kapsamında iş programı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Yer Teslimi Sonrası 15 Gün İçinde Hazırlık: Yapım İşleri Genel Şartnamesi'ne göre, yüklenici yer tesliminden itibaren 15 gün içinde iş programını hazırlayarak idareye sunmalıdır 12.
    2. Unsurların Belirlenmesi: İş programı, imalatların niteliği, teknik özelliği, yapım süreleri, ödeneklerin dağılımı ve işin bitirme tarihlerini içermelidir 13.
    3. Gün Bazında Planlama: Program, gün bazında yapılması gereken iş miktarlarını hesaplamalıdır 12.
    4. İdare Onayı: İş programı, idarenin onayıyla geçerli hale gelir 23.
    5. Revizyon İmkanı: Zorunlu hallerde, idarenin uygun görüşüyle iş programında değişiklik yapılabilir 23.
    İş programı, çubuk diyagram, paket yazılım veya bilgisayar destekli yöntemlerle hazırlanabilir 13. İdare, kapsamlı işlerde bu yöntemleri talep edebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    4734 21 f pazarlık usulünde kaç teklif alınır?

    4734 sayılı Kanun'un 21/f maddesine göre yapılan pazarlık usulüyle ihalelerde en az üç istekli davet edilmelidir. Ancak, teklif veren istekli sayısının üçten az olması durumunda ihale iptal edilmez; ihale dokümanı gözden geçirilerek hatalar ve eksiklikler giderilir ve ön yeterliği tespit edilen tüm istekliler tekrar davet edilerek ihale sonuçlandırılır.

    4734 kamu ihalelerine kimler katılabilir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre kamu ihalelerine katılabilecek kişiler şunlardır: İstekli: Mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin ihalesine teklif veren tedarikçi, hizmet sunucusu veya yapım müteahhidi. İstekli olabilecek: İhale konusu alanda faaliyet gösteren ve ihale veya ön yeterlik dokümanı satın almış gerçek veya tüzel kişi ya da bunların oluşturdukları ortak girişim. Yerli istekli: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı gerçek kişiler ile Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre kurulmuş tüzel kişilikler. Ayrıca, ihalelere katılamayacak olanlar arasında, kamu ihalelerinden yasaklanmış kişiler, ilgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler, ihale yetkilileriyle ilgili belirli kişiler ve belirli akrabaları ile belirli şirketlerin ortakları yer almaktadır.

    4734 sayılı kanuna göre anahtar teslim mi birim fiyat mı?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre, anahtar teslim ve birim fiyat ihale türleri arasında yer alır. Anahtar teslim götürü bedel: Uygulama projeleri ve bunlara ilişkin mahal listelerine dayalı olarak, işin tamamı için ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından teklif edilen ve idarece uygun görülerek sözleşmeye bağlanan ödemeye esas toplam bedeldir. Birim fiyat: Ön veya kesin projelere ve bunlara ilişkin mahal listeleri ile birim fiyat tariflerine dayalı olarak, idarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kalemi için ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından teklif edilen ve idarece uygun görülerek sözleşmeye bağlanan ödemeye esas fiyattır. İhale türü, işin niteliğine ve ihale dokümanlarında belirlenen yöntemlere göre belirlenir.

    4734 sayılı kanunun 3 maddesi kapsamındaki alımlar nelerdir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesi kapsamındaki bazı alımlar şunlardır: Tarım ve hayvancılıkla ilgili ürün alımları: Kuruluş amacı veya mevzuatı gereği, doğrudan üreticilerden veya ortaklarından yapılan alımlar. Savunma, güvenlik veya istihbarat alımları: Gizlilik gerektiren veya devlet güvenliğine ilişkin temel menfaatlerin korunmasını gerektiren mal ve hizmet alımları. Uluslararası anlaşmalar kapsamındaki alımlar: Dış finansman veya uluslararası sermaye piyasalarından sağlanan kaynaklarla yapılacak alımlar. Acil durum alımları: Özelliğinden dolayı stoklanması ekonomik olmayan veya acil durumlarda kullanılacak ilaç, aşı, serum gibi tıbbi sarf malzemeleri alımları. Danışmanlık hizmetleri: Mimarlık, mühendislik, etüt, proje gibi belirli alanlarda hizmet alımları. Bu alımlar, belirli koşullar altında ihale usulüne tabi olmadan doğrudan temin yöntemiyle de gerçekleştirilebilir.

    4734 sayılı kanun 22 a ve 22b farkı nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22a ve 22b maddeleri arasındaki temel fark, doğrudan temin usulünün uygulama koşullarında yatmaktadır: 22a maddesi: Bu maddeye göre, ihtiyacın sadece gerçek veya tüzel tek kişi tarafından karşılanabileceğinin tespit edilmesi veya sadece gerçek veya tüzel tek kişinin ihtiyaç ile ilgili özel bir hakka sahip olması durumunda doğrudan temin usulüne başvurulabilir. 22b maddesi: Bu maddeye göre ise, mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve hizmetlerin, asıl sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden alınması durumunda doğrudan temin usulü uygulanabilir. Ayrıca, 22b maddesi kapsamında büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idarelerin 15 milyar, diğer idarelerin 5 milyar Türk lirasını aşmayan ihtiyaçları ile temsil, ağırlama faaliyetleri kapsamında yapılacak konaklama, seyahat ve iaşeye ilişkin alımlar da doğrudan temin yoluyla karşılanabilir.

    4734 21-f pazarlık usulü hangi hallerde uygulanır?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 21-f maddesi, aşağıdaki hallerde uygulanır: İdarelerin yaklaşık maliyeti 167.966 Türk lirasına kadar olan mamul mal, malzeme veya hizmet alımları. Doğal afetler, salgın hastalıklar, can veya mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen veya idare tarafından önceden öngörülemeyen olayların ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması. Savunma ve güvenlikle ilgili özel durumların ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması. İhalenin, araştırma ve geliştirme sürecine ihtiyaç gösteren ve seri üretime konu olmayan nitelikte olması. İhale konusu mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin özgün nitelikte ve karmaşık olması nedeniyle teknik ve mali özelliklerinin gerekli olan netlikte belirlenememesi.

    4734 10-a ve 10 b nedir?

    4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10. maddesi, ihaleye katılacak isteklilerden ekonomik ve mali yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin belirlenmesine ilişkin olarak istenen bilgi ve belgeleri düzenler. 10-a bendi, isteklinin ekonomik ve mali yeterliğinin belirlenmesi için istenen belgeleri kapsar. 10-b bendi, isteklinin mesleki ve teknik yeterliğinin belirlenmesi için istenen belgeleri içerir.