• Buradasın

    2547 sayılı yükseköğretim kanunu 54 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 54. maddesi, öğrencilerin disiplin işlerini düzenler 235.
    Bu maddeye göre, kınama cezasını gerektiren bazı eylemler şunlardır:
    • Yükseköğretim kurumu yetkililerince istenilen bilgileri yanıltmak amacıyla eksik veya yanlış bildirmek 235;
    • Ders, seminer, sınav, uygulama gibi çalışmaların düzenini bozmak 235;
    • Yükseköğretim kurumunca asılmış duyuruları koparmak, yırtmak, değiştirmek, karalamak veya kirletmek 235;
    • Sınavlarda kopyaya teşebbüs etmek 235;
    • Üniversite kampüsünde, senato tarafından belirlenen alanlar dışında, sigara ve diğer tütün ürünleri ile elektronik sigara kullanmak 235.
    Yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırma cezasını gerektiren bazı eylemler ise şunlardır:
    • Öğrenme ve öğretme hürriyetini engelleyici eylemlerde bulunmak 235;
    • Disiplin soruşturmalarının usulüne uygun yürütülmesini engellemek 235;
    • Yükseköğretim kurumundan alınan bir belgeyi başkasına kullandırmak veya başkasına ait bir belge kullanmak 235;
    • Yükseköğretim kurumunda kişilerin şeref ve haysiyetini zedeleyen sözlü veya yazılı eylemlerde bulunmak 235.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    YÖK hangi kanuna tabi?

    YÖK (Yükseköğretim Kurulu), 6 Kasım 1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'na tabidir.

    2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 4, 5, 12, 14, 31, 33, 42 maddeleri nelerdir?

    2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 4, 5, 12, 14, 31, 33 ve 42. maddeleri şunlardır: 4. Madde: Yükseköğretimin amacı, öğrencilere ATATÜRK inkılapları ve ilkeleri doğrultusunda ATATÜRK milliyetçiliğine bağlı hizmet bilincinin kazandırılmasıdır. 5. Madde: Yükseköğretimin ana ilkeleri şunlardır: - Milli kültürün korunması ve geliştirilmesi. - Eğitim-öğretimde birlik ilkesinin sağlanması. - Bilimsel ve teknolojik esaslara göre eğitim programlarının hazırlanması. - Yükseköğretimde imkan ve fırsat eşitliğinin sağlanması. 12. Madde: Yükseköğretim kurumlarının görevleri arasında, bilimsel araştırma ve yayım faaliyetleri yapmak, bilgi ve teknoloji üretmek yer alır. 14. Madde: Senato'nun görevleri şunlardır: - Üniversitenin eğitim-öğretim faaliyetlerinin esaslarını belirlemek. - Üniversite veya birimleri ile ilgili yönetmelikleri hazırlamak. - Yıllık eğitim-öğretim programını ve takvimini incelemek. 31. Madde: Öğretim üyelerinin hakları ve ödevleri, bilimsel araştırma ve yayın yapma, ders verme gibi konuları düzenler. 33. Madde: Araştırma görevlileri, uzmanlar, çeviriciler ve eğitim-öğretim planlamacılarının atanma ve görev sürelerini belirler. 42. Madde: Kurumlar içi bilimsel denetim, öğretim elemanlarının faaliyetlerinin değerlendirilmesi ve raporlanması konularını kapsar.

    Yükseköğretim kanununun ek maddeleri nelerdir?

    Yükseköğretim Kanunu'nun ek maddeleri arasında şunlar bulunmaktadır: 1. İhtisaslaşma: Yükseköğretim kurumlarının ihtisaslaşmasına yönelik çalışmalar yapmak ve bu konuda karar vermek. 2. Eğitim-öğretim programları: Eğitim - öğretim programlarının asgari ders saatlerini ve sürelerini tespit etmek. 3. Kadro tespiti: Üniversitelerin profesör, doçent ve doktor öğretim üyesi kadrolarını dengeli bir oranda tespit etmek. 4. Öğrenci kabulü: Üniversitelerin her eğitim - öğretim programına kabul edeceği öğrenci sayısını belirlemek. 5. Denklik: Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından alınmış ön lisans, lisans ve lisans üstü diplomaların denkliğini tespit etmek. 6. Vakıf üniversiteleri: Vakıflar tarafından kurulacak yükseköğretim kurumlarının açılması hususundaki görüş ve önerileri sunmak. 7. Yükseköğretim Denetleme Kurulu: Yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini gözetim ve denetim altında tutmak.

    2547 sayılı kanunun ek 46 ncı maddesi uyarınca görevlendirilen araştırmacılar ne demek?

    2547 sayılı Kanunun ek 46. maddesi uyarınca görevlendirilen araştırmacılar, yükseköğretim kurumları dışında (örneğin, Ar-Ge merkezleri, enstitüler, özel sektör Ar-Ge laboratuvarları) çalışan ve en az doktora derecesine sahip Türk veya yabancı uyruklu nitelikli araştırmacılardır. Bu araştırmacılar, bir yükseköğretim kurumunda kısmi zamanlı olarak görevlendirilir ve bilimsel araştırma, uygulama, Ar-Ge, yenilik veya tasarım çalışmalarında, bilimsel araştırma projelerinde yürütücü veya araştırmacı olarak yer alır, lisans veya lisansüstü seviyede ders verir ya da danışmanlık yaparlar.