• Buradasın

    Reyting ve izlenme payı arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Reyting ve izlenme payı arasındaki temel fark, ölçüm yaptıkları izleyici kitlesidir:
    • Reyting, bir programın belirli bir zaman diliminde, belirli bir hedef kitle içindeki izlenme payını ifade eder 15.
    • İzlenme payı (share), bir programın o an yayında olan tüm kanallar arasındaki izlenme payını gösterir 14.
    Örneğin, bir dizi 100 kişi tarafından izleniyorsa ve bu 100 kişinin 20'si hedeflenen AB grubundaysa:
    • İzlenme oranı %20'dir 1.
    • AB grubundaki reyting %30'dur (bu 20 kişinin 15'i AB grubundaysa ve toplam AB izleyici sayısı 50 ise) 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    VTR ve reyting farkı nedir?

    VTR (View-Through Rate) ve reyting arasındaki fark şudur: - VTR, video reklamlarının performans ölçümünde kullanılan bir metriktir ve reklamın ne kadar izlendiğini yüzde olarak ifade eder. - Reyting, televizyon izleyici ölçümünde kullanılan bir kavramdır ve bir program dilimi veya zaman dilimi içinde dakika başına düşen ortalama izleyici oranını verir. Dolayısıyla, VTR daha çok dijital reklamcılık bağlamında kullanılırken, reyting geleneksel televizyon yayıncılığı için geçerlidir.

    Reyting sıralamasını kim açıklıyor?

    Reyting sıralamasını Televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş. (TİAK) koordine etmektedir.

    Canlı TV reytingleri nereden takip edilir?

    Canlı TV reytinglerini takip edebileceğiniz bazı siteler: canlitv.ltd; canlitv.top. Ayrıca, TİAK (Televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş.) tarafından sunulan aylık ve yıllık raporlara da göz atabilirsiniz. Reyting ölçümleri dünya genelinde Nielsen, Türkiye'de ise AGB Nielsen veya TNS gibi araştırma şirketleri tarafından yapılmaktadır.

    AGB reyting sistemi nedir?

    AGB reyting sistemi, televizyon programlarının izlenme oranlarını ölçen bir sistemdir. Sistemin çalışma şekli: AGB, denek olarak belirlediği ailelerin televizyonlarına "peoplemeter" adlı izleyici ölçüm cihazları yerleştirir. Bu cihazlar, her gece belirlenen saatlerde verileri merkeze gönderir. İzleyicilerin her biri için ayrı butonu olan bir kumanda ile hangi aile bireyinin televizyon izlediği takip edilir. Ayrıca, televizyonun içerisine monte edilen frekans tespit cihazı kanal geçişlerini takip eder ve "zaman ölçer" adlı cihaz televizyonun hangi saatlerde açılıp kapatıldığını tespit eder. Sistemin amacı: Televizyon kanallarına, programlarının ne kadar başarılı olduğunu ve takipçileri olup olmadığını göstermek. Reklam şirketlerine, hangi programlara reklam vermeleri gerektiğini belirlemek. Türkiye'de AGB reyting ölçümleri, 2012'den itibaren TNS (Kantar Media) tarafından yapılmaktadır.

    Bir dizinin iyi reyting alması için kaç kişi izlemesi lazım?

    Bir dizinin iyi reyting alması için kaç kişi izlemesi gerektiği, 1 reytingin 572.790 kişiye denk geldiği göz önüne alındığında, belirli bir sayı ile ifade edilemez. Reyting, bir programın belirli bir zaman diliminde, belirli bir hedef kitle içindeki izlenme payını ifade eder. Dolayısıyla, bir dizinin iyi reyting alması için izlenmesi gereken kişi sayısı, hedef kitleye ve programın yayınlandığı zaman dilimine bağlı olarak değişir. Reytingler, televizyon kanalları ve reklamverenler için önemlidir çünkü bu veriler, reklam fiyatlarını belirlerken ve programların devamını veya sonunu getirirken kritik bir rol oynar.

    12 reyting iyi mi?

    12 reytingin iyi olup olmadığı, hangi bağlamda değerlendirildiğine bağlıdır. Reyting sonuçları, programın yayınlandığı zaman dilimi, hedef kitle ve rakip programlar gibi faktörlere göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, 12 Haziran 2025 Perşembe günü yayınlanan yapımlar arasında ATV'de yayınlanan "Müge Anlı ile Tatlı Sert" programı, AB kategorisinde %3,52 izlenme oranı ve %32,54 izlenme payı alarak birinci sıraya yerleşmiştir. Daha detaylı bir değerlendirme için güncel reyting sıralamalarını ve sektör analizlerini incelemek gereklidir.

    Reyting ve izlenme oranı aynı şey mi?

    Reyting ve izlenme oranı aynı şeyi ifade eder. Reyting, bir programın ortalama izlenme oranını, yani o programın takip edilen bir bölgedeki seyircilerin belli bir dakikadaki yüzdesini gösterir.