Carl Hovland'ın teorisi, ikna edici iletişim ve tutum değişikliği üzerine kuruludur. Hovland'ın temel bulguları şunlardır: Kaynağın güvenilirliği: Mesajın kaynağının güvenilirliği, tutum değişikliğinde önemli bir etmendir. Tek ve çift yönlü iletişim: Tek yönlü iletişim, eğitimsiz izleyicilerde; çift yönlü iletişim (karşı argümanların zayıf, desteklenen savın güçlü sunulduğu) ise eğitimli izleyicilerde tutum değişikliğine yol açar. Korku: Belirli bir ölçüde korku, tutum değişikliğinde etkili olabilir. Mesajın dikkat çekici, anlaşılır, akılda kalıcı ve kabul edilebilir olması: Tutum değişikliğinin gerçekleşmesi için mesajın bu özelliklere sahip olması gerekir. Hovland, bu çalışmalarıyla Hovland-Yale Modeli olarak bilinen bir iletişim ve ikna modeli geliştirmiştir.