Buradasın
Tuketici sikayetleri nasıl analiz edilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketici şikayetlerinin analiz edilmesi için çeşitli yöntemler ve platformlar kullanılmaktadır:
- Çevrimiçi Şikayet Platformları: Insight Tech gibi şirketler, "Fuman Kaitori Center" gibi platformlar aracılığıyla tüketici şikayetlerini toplar ve analiz eder 2. Bu platformlar, şikayetlerin büyük veri haline getirilmesini ve yapay zeka ile değerlendirilmesini sağlar 2.
- Şikayetvar.com: Tüketici şikayetlerinin sektörler düzeyinde ayrıldığı ve işletmelerin şikayetlere yönelik cevaplarına yer verilen bir web sitesidir 5.
Analiz sürecinde genellikle şu adımlar izlenir:
- Veri Toplama: Şikayetler toplanır ve büyük veri haline getirilir 2.
- Yapay Zeka ile Değerlendirme: Şikayetler, yapay zeka kullanılarak analiz edilir 2.
- İçgörü Elde Etme: Firmalara, hedef kitlelerine yönelik ürün geliştirme ve müşteri memnuniyetini artırma konusunda içgörüler sunulur 2.
- Strateji Geliştirme: Elde edilen veriler, iş geliştirme stratejileri oluşturmak için kullanılır 2.
Ayrıca, tüketici şikayetlerinin çözümlenmesi için işletmecilere belirli süreler ve yükümlülükler de getirilmiştir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: