• Buradasın

    SGK e-tebligat nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A focused Turkish citizen sits at a wooden desk with a laptop, sunlight streaming through a window onto a steaming cup of çay, their face illuminated by the screen as they navigate e-Devlet with determined curiosity.
    SGK e-tebligat almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. e-Devlet Kapısı'na Giriş: turkiye.gov.tr adresinden T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile giriş yapılır 124.
    2. Başvuru Menüsüne Erişim: e-Devlet sisteminde Sosyal Güvenlik Kurumu Hizmetleri içinde yer alan "Tebligat Hizmetleri" başlığı altından "SGK e-Tebligat Başvurusu" sekmesine tıklanarak yeni başvuru oluşturulur 24.
    3. Başvuru Türleri: Başvurular, gerçek kişi isteğe bağlı, gerçek kişi işveren, tüzel kişi veya tüzel kişi kamu kategorilerinden birine göre yapılır 24.
    4. Onay İşlemleri: Hesap sahiplerinin ve tebligat alıcıları olarak eklenecek kişilerin e-Devlet üzerinden telefon numarası ve e-posta onaylarının gerçekleşmiş olması gerekir 4.
    SGK e-tebligat başvurusu, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamındaki işverenler için zorunludur 23. İşverenler dışındaki kişilerin kullanımı ise isteğe bağlıdır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-Tebligat başvurusu ne zaman yapılmalı?

    E-Tebligat başvurusu, tebligatın elektronik yolla yapılması zorunlu olanlar için, zorunluluğun başladığı tarihten itibaren bir ay içinde yapılmalıdır. Tüzel kişiler için: Kurumlar vergisi mükellefleri, vergi levhasının çıkarıldığı tarihten itibaren 15 gün içinde başvuru yapmalıdır. Diğer tüzel kişiler, e-tebligatı gönüllü olarak kullanmak istiyorlarsa istedikleri zaman başvuru yapabilirler. Gerçek kişiler için: Türk vatandaşları, e-tebligat sistemine online olarak istedikleri zaman başvurabilir. Yabancı gerçek kişiler, e-tebligat sistemine gönüllü olarak istedikleri zaman başvurabilirler. Ayrıca, kazançları basit usulde tespit edilen gerçek kişiler, gerçek usulde vergiye tabi olmayan çiftçiler ve diğer vergisel yükümlülükleri bulunan mükellefler e-tebligatı gönüllü olarak kullanabilirler.

    E tebligat için e-imza şart mı?

    E-tebligat sistemine giriş ve tebligat görüntüleme işlemleri için e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır. Sistem kullanıcıları, e-Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza gibi alternatif kimlik doğrulama yöntemlerini kullanarak e-tebligat sistemine giriş yapabilir ve kendilerine iletilen tebligatları görüntüleyebilirler. Ancak, daha çok tebligatlara cevap verme ve resmi belgeleri imzalama gibi işlemler için e-imza kullanımı gereklidir.

    E tebligat almazsam ne olur?

    E-tebligat alınmadığında hukuki süreçlerde hak kaybı ve cezai yaptırımlar gibi ciddi sonuçlarla karşılaşılabilir. E-tebligatın alınmamasının bazı sonuçları: Duruşmalara katılamama, itiraz sürelerini kaçırma veya gerekli belgeleri zamanında sunamama. İhtarname veya mahkeme kararlarının alınmaması halinde hakların korunamaması. Resmi belgelerin zamanında alınmaması nedeniyle itiraz etme ve savunma yapma sürelerinin kaçırılması. Yükümlülüklerin yerine getirilmemesi nedeniyle çeşitli ceza veya yaptırımlara maruz kalma. E-tebligat, sisteme düştüğü andan itibaren 5 gün içerisinde okunmazsa, 5. günün sonunda otomatik olarak okunmuş kabul edilir ve süreç başlar.

    Elektronik tebli̇gat adresi̇ nasıl alınır?

    Elektronik tebligat adresi almak için iki yöntem bulunmaktadır: 1. Online Başvuru: e-Devlet üzerinden: "Elektronik Tebligat Başvurusu (PTT UETS)" hizmeti ile başvuru yapılabilir. PTT'nin resmi sitesi üzerinden: "basvuru.etebligat.gov.tr" adresine girilip "Bireysel Ön Başvuru" ekranı kullanılarak başvuru yapılabilir. 2. PTT Şubelerinden Başvuru: Gerçek kişiler ve tebligatın elektronik yolla yapılması zorunluluğu bulunmayan tüzel kişiler, PTT şubelerine giderek başvuru yapabilir. Başvuru sırasında kimlik doğrulaması için Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, pasaport veya güvenli elektronik imza gibi belgeler talep edilir. Zorunlu e-tebligat alacak kişiler için başvuru, zorunluluğun başladığı tarihten itibaren bir ay içinde yapılmalıdır.

    E tebligat almak zorunlu mu?

    E-tebligat almak, belirli kişi ve kurumlar için zorunludur. Bu kişiler arasında: 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na ekli cetvellerde yer alan kamu idareleri ve bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar; Sermayesinin %50'sinden fazlası kamuya ait olan diğer ortaklıklar; Kamu kurumu niteliği taşıyan meslek ve üst kuruluşları; Noterler, baro levhasına yazılı avukatlar, sicile kayıtlı arabulucular ve bilirkişiler; Gümrük yükümlülüğü olan kişiler bulunmaktadır. Ayrıca, ticari, zirai ve mesleki kazancı olanlar ile kurumlar vergisine tabi mükelleflerin de e-tebligat sistemine geçmeleri zorunludur. Gönüllü olarak da e-tebligat uygulamasına geçmek mümkündür.

    E-tebligat giriş nasıl yapılır?

    E-tebligat giriş yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: İnternet Vergi Dairesi (ivd.gib.gov.tr). PTT (gonderitakip.ptt.gov.tr). e-Devlet (turkiye.gov.tr). E-tebligat sistemine giriş için ayrıca aşağıdaki yöntemler de kullanılabilir: Kullanıcı portalı. E-tebligat sistemine giriş için gerekli bilgiler ve yöntemler, kişinin vergi mükellefiyeti durumuna ve başvuru şekline göre değişiklik gösterebilir.

    E tebligat için e-imza şart mı?

    E-tebligat sistemine giriş ve tebligat görüntüleme işlemleri için e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır. Sistem kullanıcıları, e-Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imza gibi alternatif kimlik doğrulama yöntemlerini kullanarak e-tebligat sistemine giriş yapabilir ve kendilerine iletilen tebligatları görüntüleyebilirler. Ancak, daha çok tebligatlara cevap verme ve resmi belgeleri imzalama gibi işlemler için e-imza kullanımı gereklidir.