Buradasın
Resmi yazışmada sayfa düzeni nasıl olmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Resmi yazışmada sayfa düzeni şu şekilde olmalıdır:
- Yazı Alanı: Yazı kağıdının üst, alt, sol ve sağ kenarından 2,5 cm boşluk bırakılarak düzenlenir 13.
- Belge Boyutu: Resmi yazışmalarda A4 (210x297 mm) veya A5 (210x148 mm) boyutunda kağıt kullanılır 1.
- Yazı Tipi ve Karakter Boyutu: Bilgisayarla yazılan yazılarda "Times New Roman" yazı tipi ve 12 karakter boyutu kullanılır 13.
- Başlık: Belgenin üst kısmına ortalanarak, "T.C." kısaltması, idarenin adı ve birimin adı yazılır 13.
- Sayı ve Evrak Kayıt Numarası: Başlığın son satırından iki aralık aşağıda, sol baştan başlayarak yazılır 1.
- Tarih: Sayı ile aynı hizada olmak üzere yazı alanının en sağında yer alır, gün, ay ve yıl rakamla yazılır 13.
- Konu: "Konu:" yan başlığından sonra, başlık bölümündeki "T.C." kısaltması hizasını geçmeyecek biçimde yazılır 1.
- Gönderilen Makam: Konunun son satırından sonra, kağıdı ortalayacak biçimde büyük harflerle yazılır 1.
- İmza: Metnin bitiminden itibaren iki-dört aralık boşluk bırakılarak, sağ alta yazılır 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: