• Buradasın

    E-devlet üzerinden sağlık ocağına nasıl kayıt olunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlet üzerinden sağlık ocağına kayıt olmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Öncelikle, e-Devlet'e turkiye.gov.tr adresinden giriş yapılır 3.
    2. Giriş yapmak için e-Devlet şifresi veya mobil imza kullanılır 3. Eğer e-Devlet şifresi yoksa, herhangi bir PTT şubesinden edinilebilir 3.
    3. Giriş yaptıktan sonra "Sağlık" sekmesine tıklanır ve açılan menüden "Sağlık Uygulamaları" seçilir 3.
    4. Karşınıza çıkan sayfada, birçok sağlık hizmeti seçeneği yer alacaktır 3. Bu seçenekler arasında "aile hekimi sorgulaması" yapılır 1.
    5. En yakın aile hekimi harita üzerinden seçilerek elektronik ortamda aile hekimi değişikliği yapılır 15.
    Ayrıca, aile hekimi değişikliği için en yakın aile sağlığı merkezi veya bulunulan ilçedeki toplum sağlığı merkezi/ilçe sağlık müdürlüğüne bizzat başvurulabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aile hekime kayıt olmak için ne gerekli?

    Aile hekimine kayıt olmak için iki yöntem bulunmaktadır: 1. İlçe Sağlık Müdürlüğüne veya aile hekimine bizzat başvuru: İlgili ilçe sağlık müdürlüğüne veya kayıt olmak istenen aile hekimine gidilerek kayıt işlemi gerçekleştirilebilir. 2. e-Nabız üzerinden kayıt: Sağlık Bakanlığının Kişisel Sağlık Uygulaması olan e-nabız sistemi üzerinden de aile hekimi kaydı oluşturulabilir. 18 yaşından küçük çocuklar, anne, baba veya vasisinin yazılı talebi doğrultusunda, yenidoğan bebekler ise annenin kayıtlı olduğu aile hekimliği birimine kayıt edilir.

    Sağlık ocağı randevu nasıl alınır?

    Sağlık ocağı (aile hekimi) randevusu almak için Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) kullanılabilir. Bunun için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. MHRS sistemine giriş yapma: - e-Devlet şifresi ile veya MHRS'nin resmi web sitesi (mhrs.gov.tr) üzerinden giriş yapılabilir. 2. Randevu alma bölümüne giriş: - Ana sayfada yer alan "Randevu Al" seçeneği tıklanır. 3. Klinik ve doktor seçimi: - Hangi aile sağlığı merkezinden randevu almak istendiği seçilir. 4. Randevu tarihi ve saati seçimi: - Uygun tarih ve saat dilimleri arasından seçim yapılır. 5. Randevuyu onaylama: - Seçimler onaylanarak randevu işlemi tamamlanır. Ayrıca, 182 numaralı ALO MHRS çağrı merkezi aranarak da randevu alınabilir.

    MHRS e-devlete nasıl bağlanır?

    MHRS (Merkezi Hekim Randevu Sistemi) e-Devlet'e bağlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet şifresi ile giriş: e-Devlet şifresi olan kişiler, MHRS üyeliği bulunmasa bile mhrs.gov.tr adresinden e-Devlet girişiyle sisteme erişebilir. Bunun için, MHRS'nin resmî web sitesini açtıktan sonra "e-Devlet ile giriş" seçeneğine tıklamak gerekir. T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapıldığında, kullanıcı doğrudan "MHRS Randevu Al" ekranına yönlendirilir. 2. Mobil uygulama ile giriş: Akıllı cep telefonundan giriş yapılacaksa, MHRS mobil uygulaması cihaza indirilebilir. e-Devlet üzerinden MHRS'ye giriş yaparak, hastane randevusu alınabilir ve gerekirse bu randevular yine aynı sistem üzerinden kolayca iptal edilebilir. e-Devlet üzerinden MHRS'ye giriş yapabilmek için, MHRS sistemine daha önce kayıt olunmamış olması gerekir.

    MHRS ve e-devlet aynı mı?

    Hayır, MHRS ve e-Devlet aynı değildir, ancak birbirleriyle ilişkilidir. MHRS (Merkezi Hekim Randevu Sistemi), Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen, vatandaşların Sağlık Bakanlığı'na bağlı ikinci ve üçüncü basamak hastaneler ile ağız ve diş sağlığı merkezlerinden randevu almalarını sağlayan dijital bir sistemdir. e-Devlet ise, birçok kamu hizmetine erişim sağlayan bir platformdur.

    e-Devlet üzerinden sağlık raporu nasıl alınır?

    e-Devlet üzerinden sağlık raporu almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Devlet hesabınıza giriş yapın. 2. Ana sayfadan e-Hizmetler kısmına girin ve ardından Sağlık hizmetlerinin yer aldığı sayfaya girin. 3. “Kişisel Sağlık Bilgi Formu” seçeneğini seçin. 4. Şahsınıza ait bir sağlık raporunuz yoksa, sağ üstte yer alan “Yeni Başvuru” seçeneğini seçin. 5. Karşınıza çıkan sayfada sizden bazı kişisel bilgileriniz istenecek, bu boşlukları uygun, doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurun. 6. Altta bulunan “Devam Et” seçeneğine tıklayın. Form tamamlandıktan sonra aile hekimi, devlet hastanesi ya da özel hastanelerden sağlık raporu alınabilir. e-Devlet üzerinden sağlık raporu almak için öncelikle e-devlet şifresi gereklidir. Bu bilgiler, 2025 yılı itibarıyla geçerlidir.

    E-devlet'e giriş nasıl yapılır?

    E-devlet'e giriş yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet şifresi ile giriş. Mobil imza ile giriş. Elektronik imza ile giriş. T.C. kimlik kartı ile giriş. İnternet bankacılığı ile giriş. e-Devlet kapısına turkiye.gov.tr adresinden giriş yapılabilir.

    e-Devlet üzerinden randevu nasıl alınır?

    e-Devlet üzerinden randevu almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Devlet'e giriş yapın. Tarayıcınızdan e-Devlet resmi web sayfasını açın. Giriş sayfasında T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifrenizi girerek "Giriş" butonuna basın. 2. MHRS'ye ulaşın. e-Devlet ana sayfasında arama butonuna "Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)" yazın ve arama butonuna basın. Açılan sayfada "Uygulamaya Git" butonuna basın. 3. Randevu oluşturun. Açılan sayfada "Hastane Randevusu Al" veya "Aile Hekimi Randevusu Al" sekmelerinden size uygun olanı seçin. Bastığınız sekmeye göre istenilen bilgileri girin veya seçin, boş randevu varsa randevunuzu oluşturun. e-Devlet üzerinden MHRS randevusu alırken, MHRS sistemine üyeliğinizin olması gerekmez; T.C. kimlik numarası ile giriş yapabilirsiniz.