• Buradasın

    Asansör 2 kat arasında kalırsa ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Asansör iki kat arasında kaldığında aşağıdaki durumlar meydana gelebilir:
    • Havasız kalma endişesi: Asansör kuyusu, iyi bir hava devir daimi olan bölümlerden biridir ve kabin içinde yeterli havalandırma boşlukları bulunur, bu nedenle havasız kalma riski yoktur 34.
    • Panik ve yanlış müdahale: Kendi çabalarıyla kabinden çıkmaya çalışmak, kazalarla sonuçlanabilir 4.
    • Asansörün durması: Asansör, hareket halindeyken kapı açılmıyorsa imdat butonu ile dışarıdaki kişilerle irtibata geçilmelidir 4.
    Doğru hareket: Asansörün içinde kalıp imdat butonuna basarak beklemek ve kurtarma işleminin uzman kişiler tarafından yapılmasını sağlamak gerekir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Asansörün yanlış kata gitmesi nasıl düzeltilir?

    Asansörün yanlış kata gitmesini düzeltmek için aşağıdaki yöntemler denenebilir: Kat düğmesine tekrar basmak: Çoğu asansörde yanlış basılan kata tekrar bir kere daha basıldığında düzeltme sağlanır. Asansörü farklı bir kata çağırmak: Asansörü, en az bir kat aşağı veya yukarı olacak şekilde başka bir kata çağırmak, yeni bir çağrı almasını ve doğru kata gitmesini sağlayabilir. Asansörü yeniden başlatmak: Bina yöneticisi veya yetkili bir kişi, asansörün makina dairesine giderek elektrikçi panosundaki sigortaları indirip 1 dakika bekledikten sonra tekrar açarak asansörü yeniden başlatabilir. Bu yöntemler sorunu çözmezse, asansörün elektrik veya elektronik aksamında bir arıza olabilir ve bu durumda yetkili bir servise başvurulması önerilir.

    Asansörler katlarda neden durur?

    Asansörler, yolcuları belirli katlarda indirmek ve almak için durur. Ayrıca, asansörlerin katlarda durmasının bazı diğer nedenleri: Aşırı yüklenme. Fren veya sensör arızaları. Yazılım hataları.

    Asansör kullanım kuralları nelerdir?

    Asansör kullanım kuralları şunlardır: Asansöre binmeden önce asansörün tam olarak durmuş olduğundan ve kapılarının tamamen açıldığından emin olunmalıdır. Asansör kapısının otomatik olarak kapanmasını beklemek ve asla elle kapıyı kapatmamak önemlidir. Asansör kapasitesi göz önünde bulundurulmalıdır; her asansörün belirli bir ağırlık kapasitesi vardır ve bu limit aşılmamalıdır. Asansörde oluşabilecek bir arıza durumunda panik yapılmamalı ve asansör içerisinde bulunan acil çağrı düğmesi kullanılmalıdır. Çocukları yetişkin gözetimi olmadan asansörü kullanmamaları gerekmektedir. Emniyet kapısı olmayan asansörlerde, asansör hareket halindeyken kapı yakınından uzak durulmalıdır. Asansör içinde şaka yapılmamalı ve sıkışma olasılığı bulunan elbise veya eşyalara dikkat edilmelidir. Asansör kabinindeki kat göstergeleri takip edilmelidir. Asansör çalışırken, sıkışma olasılığı olan hareketlerden kaçınılmalıdır.

    Asansör kabini neden 2 kattan düşer?

    Asansör kabininin 2 kattan düşmesinin birkaç nedeni olabilir: Halat kopması. Elektrik kesintisi veya motor arızası. Karşı ağırlık sistemi sorunları. Fren ve güvenlik sistemlerinin arızalanması. Modern asansörlerde bu tür durumları önleyen birçok yedek güvenlik sistemi bulunur, bu nedenle asansör düşmesi çok nadir görülür.

    Asansör kontrolü nasıl yapılır?

    Asansör kontrolü, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca yetkilendirilmiş ve ilgili idare (belediye/il özel idare) ile protokol imzalayan A Tipi Muayene Kuruluşu tarafından gerçekleştirilir. Asansör kontrolünün yapılması için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Başvuru: Asansör Periyodik Kontrol Başvuru Formu doldurularak ilgili birimin iletişim kanallarına iletilir. 2. Hazırlık: Asansör bakımı için sözleşme imzalanan firmanın kontrole nezaret etmesi, asansör makine dairesine erişim sağlanması, asansörün çalışır vaziyette olması ve bina sakinlerinin bilgilendirilmesi gerekir. 3. Kontrol: Periyodik kontrol, asansörün güvenli ve işletme yönünden uygun çalışıp çalışmadığını tespit etmek için yapılır. 4. Etiketleme: Kontrol sonucunda asansöre yeşil, mavi, sarı veya kırmızı renkli bilgi etiketi iliştirilir. Yeşil etiket, asansörün kusursuz olduğunu; mavi etiket, hafif kusurlu olduğunu; sarı etiket, kusurlu olduğunu; kırmızı etiket ise güvensiz olduğunu gösterir. Kırmızı etiketli asansörlerin kullanımı bina sorumlusu tarafından engellenmeli ve uygunsuzluklar 60 gün içinde giderilmelidir.