Buradasın
Yurt içi pazar büyüklüğü nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yurt içi pazar büyüklüğünü hesaplamak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
- Devlet İstatistik Verileri: Pazar büyüklüğünü belirlemek için devlet istatistik makamlarından alınan veriler kullanılabilir 1.
- Üretim Tabanlı Yöntem: Özellikle nispeten şeffaf ve az sayıda katılımcının olduğu pazarlarda, üretim verileri ve ihracat-ithalat bilgileri kullanılarak pazar büyüklüğü hesaplanabilir 1.
- Tüketim Hacmi: Pazarın tüketim hacmine göre büyüklüğü, çeşitli pazarlama araştırmaları (telefon anketleri, uzman görüşleri, kişisel görüşmeler) ile tahmin edilebilir 12.
- Perakende Denetimi ve Toptancı Anketleri: Perakende noktalarındaki satış hacimlerinin toplanması veya toptancılarla yapılan görüşmelerle satın alma hacmi ve tercihleri hakkında bilgi alınarak pazar büyüklüğü hesaplanabilir 1.
- Toplam Satış Rakamları: Belirli bir dönemde gerçekleşen toplam satış rakamları analiz edilerek pazar büyüklüğü belirlenebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: