Buradasın
Yersiz ödeme yönetmeliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yersiz Ödeme Yönetmeliği, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından işverenlere, sigortalılara, isteğe bağlı sigortalılara, gelir veya aylık almakta olanlara ve bunların hak sahiplerine yapılan fazla veya yersiz ödemelerin tespiti, tebliği, takibi ve tahsiline ilişkin usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir 12.
Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
- Fazla veya Yersiz Ödemenin Tespiti: Ödemeler, kontrol, denetim, inceleme veya yargı kararları ile tespit edilir 12.
- Tahakkuk ve Tebliğ: Ödemeler, borç tablosu ve alacak bildirim belgesi ile ilgililere tebliğ edilir ve hesaplanır 13.
- Tahsilat: Ödemeler, öncelikle kişinin Kurumdan birikmiş aylık, gelir ve diğer alacaklarından mahsup edilir; kalan borç için gelir ve aylıklardan kesinti yapılır 34.
- Faiz Uygulaması: İlgililerin kusurlu davranışları sonucu yapılan ödemelerde, ödemenin yapıldığı tarihten hatalı işlemin tespit edildiği tarihe kadar kanuni faiz hesaplanır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: