Buradasın
Yazarkasa POS vergi dairesine nasıl bildirilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yazarkasa POS cihazının vergi dairesine bildirilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Cihaz Alımı ve Fatura: Yeni nesil yazarkasa POS cihazını yetkili bir firmadan satın aldıktan sonra, size cihazın faturası ve mali mühürlü teknik özellikleri verilir 1.
- GİB'e Bildirim: Cihazın alınmasından sonra, 30 gün içinde Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) bildirim yapılmalıdır 14. Bu bildirim, İnteraktif Vergi Dairesi (ivd.gib.gov.tr) üzerinden yapılır 1.
- Gerekli Bilgiler: Bildirim sırasında cihazın marka, model, üretici firma ve seri numarası gibi bilgiler girilmelidir 1.
- Servis Sağlayıcı ve Banka Entegrasyonu: Cihazın banka POS entegrasyonu yapılacaksa, POS cihazının kullanılacağı banka ile entegrasyon sağlanmalıdır 1.
- Onay ve Aktivasyon: Yetkili servis, cihazın GİB sistemine entegrasyonunu tamamlar ve cihaz mali mühürlenerek fiş kesmeye hazır hale gelir 1.
Bildirim süresi 30 günü geçerse, cezai işlem uygulanabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: