• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Xero, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için tasarlanmış bir finansal yönetim ve muhasebe yazılımıdır 12. Ancak, ihtiyaçlarına özel önem veren büyük işletmeler için de uygun olabilir 1.
    Xero'yu kullanabilecek kişiler veya gruplar:
    • Serbest meslek sahipleri ve yeni kurulan şirketler 1.
    • Mali bilgilerini yatırımcılarla veya danışmanlarla kolayca paylaşmak isteyen işletmeler 1.
    • Zaman tasarrufu sağlamak ve muhasebe süreçlerini kolaylaştırmak isteyen girişimciler 2.
    Ayrıca, personel zaman takibi için Xero, üçüncü taraf uygulamalarla entegre edilebilir 4. Bu nedenle, insan kaynakları yönetimi ile ilgilenen şirketler de Xero'dan faydalanabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Xero ile muhasebe nasıl yapılır?

    Xero ile muhasebe yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Hesap Oluşturma: Xero'nun web sitesine gidip ücretsiz deneme veya ücretli abonelik için kayıt olunmalıdır. 2. Banka Hesaplarını Bağlama: "Bank Accounts" bölümüne gidip "Add bank account" seçeneği ile banka hesaplarını bağlamak gereklidir. Bu işlem, banka işlemlerinin otomatik olarak Xero'ya aktarılmasını sağlar. 3. Chart of Accounts Ayarları: "Settings" > "Chart of Accounts" bölümünden finansal verilerin kategorize edileceği hesap listesini oluşturmak veya düzenlemek gerekmektedir. 4. Fatura Oluşturma: "Business" > "Invoices" bölümüne gidip "New Invoice" seçeneği ile profesyonel faturalar oluşturulabilir. Fatura detayları, müşteri bilgileri, ürünler/hizmetler ve fiyatlandırma bilgileri doldurulmalıdır. 5. Gider Takibi: "Expenses" özelliği kullanılarak makbuz fotoğrafları yüklenebilir ve giderler belirli kategorilere veya projelere atanabilir. 6. Raporlama: "Reports" bölümünden bilanço, kar ve zarar tabloları ile nakit akışı raporları alınabilir. Raporlar, PDF veya spreadsheet formatında dışa aktarılabilir. Ayrıca, Xero'nun mobil uygulamasını kullanarak da hareket halindeyken muhasebe işlemleri yönetilebilir.