Sonradan taksitlendirme işlemi, bankalar tarafından sunulan kanallar aracılığıyla gerçekleştirilir. Bu kanallar şunlardır: İnternet bankacılığı; Mobil uygulama; Fiziki şube; Müşteri hizmetleri. Sonradan taksitlendirme işlemi için bazı şartlar gereklidir: Taksitlendirme işlemi, belirtilen tarih aralığında yapılmalıdır. Gecikmiş borç bulunmamalıdır. Seçilecek taksit adedi, banka tarafından sunulan seçeneği geçmemelidir. Alışveriş miktarı, ilgili şartı karşılamalıdır. Sonradan taksitlendirme işlemi için faiz oranı uygulanır ve bu oran, bankadan bankaya ve taksit sayısına göre değişiklik gösterebilir. Bazı bankaların sonradan taksitlendirme hizmetleri ve başvuru kanalları: Ziraat Bankası: Bankkart Mobil, Ziraat Mobil, internet şube ve 0850 258 00 00 numaralı müşteri hizmetleri hattı üzerinden. Halkbank: Halkbank İnternet Şubesi, Halkbank Mobil ve 0850 222 0 400 Dialog üzerinden. Yapı Kredi: World Mobil, Yapı Kredi Mobil ve Yapı Kredi İnternet Şubesi ya da SMS aracılığıyla. Garanti Bankası: Garanti BBVA Mobil, BonusFlaş, Garanti BBVA İnternet Bankacılığı, 444 0 333 Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi veya Garanti BBVA Şubeleri üzerinden.