Buradasın
Tüketim kültürü bağlamında influencer pazarlama nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketim kültürü bağlamında influencer pazarlama, sosyal medya platformlarında geniş bir takipçi kitlesi olan influencer'ların (etkileyicilerin) markaların ürün veya hizmetlerini tanıtmak için kullanılmasıdır 12.
Bu pazarlama stratejisi, güvenilirlik ve inanılırlık sağlayarak, takipçilerin influencer'ın önerilerine daha fazla güvenmeleri ve bu önerileri kendi satın alma kararlarında dikkate almaları ilkesine dayanır 13.
Influencer pazarlama türleri arasında:
- Sosyal medya içerik iş birlikleri: Influencer'ların markalarla iş birliği yaparak içerik üretmesi 1.
- Etkinlik katılımı: Influencer'ların marka etkinliklerine katılması 1.
- Affiliate pazarlama: Influencer'ların satış başına komisyon alması 1.
- Uzun vadeli iş birlikleri: Markaların belirli bir influencer ile sürekli çalışarak marka mesajını yaymasını sağlaması 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: