• Buradasın

    Ticari satışlarda hizmet bedeli nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ticari satışlarda hizmet bedeli, ürün veya hizmetin satışı sırasında sunulan ek hizmetler için alınan ücreti ifade eder 2. Bu bedel, aşağıdaki unsurları içerebilir:
    • Danışmanlık hizmetleri: Ürün veya hizmet hakkında bilgi verme ve ihtiyaçları belirleme 2.
    • Montaj ve kurulum: Ürünün doğru bir şekilde kurulması ve montajı için alınan ücret 2.
    • Eğitim: Ürünün kullanımı hakkında kullanıcıya eğitim verme 2.
    • Garanti ve bakım hizmetleri: Ürünün belirli bir süre içinde bakımını yapma veya onarımını sağlama 2.
    • İade ve değişim süreçleri: Ürün iade veya değişim işlemlerinde sağlanan hizmetler 2.
    Ayrıca, hizmet bedeli marketlerin veya işletmelerin ürün giriş bedeli, ürün sergileme bedeli gibi nedenlerle tedarikçi firmaya kestikleri faaliyet dışı kazanç faturası olarak da tanımlanabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hepsiburada hizmet bedeli ve işlem bedeli nedir?

    Hepsiburada'da hizmet bedeli ve işlem bedeli, satıcıların platform üzerinden yaptıkları işlemler için ödedikleri iki farklı ücret türüdür. Hizmet bedeli, Hepsiburada'nın teknolojik altyapı giderleri, çağrı merkezi masrafları gibi tüm ilgili maliyetler için satıcılardan tahsil ettiği ücrettir. İşlem bedeli ise her bir teslimat başına alınan ücrettir ve 2024 yılı itibarıyla 7 TL + KDV olarak uygulanmaktadır.

    Hizmet bedeli nasıl tahsil edilir?

    Hizmet bedeli tahsilatı farklı durumlarda çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilir: 1. Peşin ve vadeli satışlarda: Hizmet bedeli, müşterinin peşin veya vadeli olarak ödediği para ile tahsil edilir. 2. Ayın olarak veya hizmetten faydalanma suretiyle tahsil: Bedel, müşteriden başka bir mal veya hizmet alınmak suretiyle tahsil edildiğinde, teslim alınan malın veya faydalanılan hizmetin KDV hariç tutarı da bedele dahil edilir. 3. Kamu hizmetlerinde: Örneğin, vatandaşlık hizmetleri karşılığında tahsil edilen bedel, başvuru esnasında makbuz karşılığı olarak ilgili muhasebe birimleri veya dış temsilcilikler tarafından tahsil edilir. 4. Yapı denetim hizmetlerinde: Hizmet bedeli, yapı sahibi tarafından yapı denetim hesabına yatırılır ve bu hesap başka maksatlarla kullanılamaz.

    Ticari fatura ne demek?

    Ticari fatura, gönderici ve alıcı arasındaki bir satış sözleşmesi veya işlem belgesi olup, ürünlerinizin gümrükten geçmesi için önemli bilgiler sağlar. Özellikleri: - İngilizce olmalıdır ve şirket bilgilerini (adres, iletişim bilgileri, vergi numarası) içermelidir. - Incoterms®, ürün tanımı, miktar, GTIP kodu, beyan edilen değer gibi detayları içerir. - Alıcı ve satıcı tarafından imzalanmalı ve şirketteki pozisyon eklenmelidir. - Red, kabul veya iptal gibi alıcı yanıtlarına olanak tanır.

    Ticari iş ne demek?

    Ticari iş, Türk Ticaret Kanunu'na göre, bir ticari işletmeyi ilgilendiren her türlü işlem ve fiildir. Bu kapsamda, aşağıdaki durumlar ticari iş olarak kabul edilir: - Ticaret işletmeleri arasında yapılan işlemler; - Taraflardan biri ticari nitelikte işlem yaparken, diğer taraf için de bu işlemin ticari iş sayılması. Ticari işlerin sonuçları arasında, tacirler arasında ücret ve faiz talebi hakkı, fatura ve teyit mektubu düzenlemeleri gibi hükümler yer alır.