Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ticaret alanları şu yerlerde yoğunlaşır:
- Büyük şehirler 4. İstanbul, İzmir, Ankara, Adana, Bursa ve Gaziantep gibi büyük şehirler, hem üretim hem de tüketim merkezi olarak dış alım ve dış satımın gerçekleştiği yerlerdir 4.
- Sanayi bölgeleri 4. Maden rezervlerine veya büyük sanayi tesislerine sahip olan bölgelerde ulaşım ve ticaret gelişmiştir 4.
- Küçük ve orta büyüklükteki şehirler 4. Büyük şehirlerde üretilen malları bünyesine toplayan ve çevresindeki illere dağıtan bu şehirler, etki alanı sınırlı olan ticaret merkezleridir 4.
- Turistik kent ve kasabalar 4. Antalya, Bodrum, Çeşme, Fethiye, Kuşadası, Bozcaada gibi yerler, özellikle turizm sezonunda hem yerli hem de yabancı turistler tarafından tercih edilen önemli tüketim alanlarıdır 4.
- Tarım bölgeleri 4. Karadeniz’de fındık ve çay, Akdeniz’de turunçgiller, Ege’de üzüm ve incir gibi ürünlerin yetiştiği alanlar, ticari potansiyeli etkiler 4.
- Serbest bölgeler 4. Bir ülkenin idari sınırları dâhilinde bulunan fakat gümrük sahası dışında bırakılan bu bölgeler, ihracat artışına yönelik ekonomik ayrıcalıklar sunar 4.
- Pazar, panayır ve fuarlar 4. Çeşitli mal ve hizmetlerin alınıp satıldığı pazarlar, yılın belli zamanlarında faaliyet gösteren panayırlar ve çoğu zaman belirli ürünlere yönelik yapılan fuarlar, ticaretin canlanmasını sağlar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: