• Buradasın

    Ters işlem itirazı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ters işlem itirazı (chargeback) yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
    1. Kart sahibi, kendi bankasına başvurur 12. Banka, itirazın nedenlerini içeren bilgi ve belgeleri talep edebilir 12.
    2. Banka, ödemeyi alan işletmenin bankasına başvurur ve satıcıdan işlemle ilgili gerekli belgeleri ister 13.
    3. Belgelerin yeterli olmaması veya tanınan süre içinde hiçbir evrak beyan edilmemesi durumunda itiraz edilen tutar, iş yeri hesabına borç kaydedilir 13.
    4. Ücret, kart sahibinin bankasına iade edilir ve banka, ödemeyi kart sahibinin hesabına aktarır 13.
    Ters ibraz başvurusu için gerekli belgeler, itirazın niteliğine göre değişir ve genellikle şunları içerir:
    • satın alınan ürünün/hizmetin detaylı tanımı 1;
    • satış faturası veya dekont 1;
    • teslimat belgesi 13;
    • kredi kartı veya banka kartı ekstreleri 1.
    Başvuru süresi, işlem tarihinden itibaren 120 gündür ancak bu süre, kullanılan ödeme ağına ve itiraz gerekçesine göre değişiklik gösterebilir 125. 540 günü aşan başvurular kabul edilmez 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Banka ters ibraz yaparsa ne olur?

    Banka ters ibraz (chargeback) yaparsa, yani kart sahibinin yaptığı harcama itirazını kabul ederse, iş yerinin ödeme olarak aldığı tutar tüketicinin hesabına iade edilir. Ters ibraz sürecinin bazı adımları şu şekildedir: Kart sahibi, bankasına başvurarak harcama itirazında bulunur. Banka, itirazın nedenlerini içeren bilgi ve belgeleri tüketiciden talep eder. Banka, itirazı iş yeri bankasına ileterek satıcıdan işlemle ilgili belgeleri sunmasını ister. İş yeri bankası, satıcıdan aldığı belgeleri değerlendirerek karar verir. Ters ibraz başvurusu, işlemin kart ekstresine yansıdığı tarihten itibaren 120 gün içinde yapılmalıdır; bu süre bazı durumlarda 540 güne kadar uzayabilir.

    Ters işlem nasıl düzeltilir?

    Ters işlem hatasını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: POS cihazı hataları için: Mobil POS cihazı ise, konumu değiştirmek veya mobil hattın çekmediği bir yerde ise bulunulan konumu değiştirmek denenebilir. Sim kartı çıkarıp yuvasını temizlemek ve cihazı yeniden başlatmak faydalı olabilir. Sorun devam ederse İş Bankası POS Destek hattı olan 0850 724 77 67 aranabilir. Bankacılık işlemleri için: ATM'nin parayı kasadan çıkarıp saydığı için hesabın düştüğü, ancak ödeme yapamayınca parayı geri yatırdığı yani işlemi tersine yaptığı açıklanabilir. Banka müşteri hizmetleri ile iletişime geçilerek durum bildirilebilir. Ters işlem hatalarının çözümü, hatanın neden kaynaklandığına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    Borsada ters işlem ne demek?

    Borsada ters işlem, farklı bağlamlarda farklı anlamlara gelebilir. Ters repo. Ters borsa yatırım fonları.

    Akbank ters işlem ne demek?

    Akbank'ta ters işlem, kart sahibi tarafından kart düzenleyici bankaya yapılan resmi bir iade talebi olan ters ibraz anlamına gelir. Bu durum şu durumlarda ortaya çıkabilir: Müşteri, yaptığı bir alışverişten memnun değilse. Müşteri, banka hesap ekstresinde bir işlemi tanıyamıyorsa. Ters ibraz sürecinde, bilgi ve belgelerin satışı ispatlamaya yeterli olmaması halinde, ödeme çekenin bankası ödemeyi kart sahibinin bankasına iade eder ve bu banka da tutarı müşterinin hesabına aktarır.

    Ters ibraz itirazı kaç günde sonuçlanır?

    Ters ibraz (harcama itirazı) sürecinin sonuçlanma süresi, itirazın nedenine, harcama yapılan zaman aralığına ve gerekli belgelerin temin edilme süresine bağlı olarak 30 ila 180 iş günü arasında değişmektedir. Sürecin sonuçlanması için belirlenen maksimum süre ise 540 gündür. Ters ibraz sürecinin sonuçlanma süresi, kartın tipine (kredi kartı, banka kartı, ön ödemeli kart), kartın markasına (MasterCard, Visa, Troy vb.) ve işlemin ulusal veya uluslararası olmasına göre de değişiklik gösterebilir. Ters ibraz sürecinin daha hızlı sonuçlanması için, kart sahibinin yaşadığı sorunu öncelikle işletme ile çözmeye çalışması önerilmektedir.

    Ters işlem riski nedir?

    Ters işlem riski, genellikle iki farklı bağlamda ele alınabilir: 1. E-ticaret ve kartlı ödemeler: Ters ibraz (chargeback), kredi kartı sahiplerinin, yaptıkları işlemler karşısında iş yeri ile sorun yaşamaları veya kendileri tarafından yapılmayan bir ödeme ile karşılaşmaları durumunda, kartı veren bankaya harcama itirazı başvurusunda bulunmalarıdır. 2. Bankacılık işlemleri: ATM'lerde "ters işlem" ifadesi, kartın ATM'ye takılması ve para çekme işlemi sırasında, ATM'nin parayı kasadan çıkarıp saydıktan sonra hesaba geri yatırması durumunu ifade eder. Ters repo işlemleri ise genellikle düşük riskli kabul edilse de, faiz oranlarındaki değişimler, likidite daralmaları veya borç alan tarafın mali durumundaki değişimler gibi faktörler risk oluşturabilir.