• Buradasın

    Tareks ücreti ne zaman ödenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TAREKS ücreti, ithalat denetimi başvurusu yapıldığında başvuru günü ödenir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tareks ücreti nasıl ödenir?

    TAREKS ücretleri, 14 Haziran 2021 itibarıyla kurumsal tahsilat yoluyla ödenmektedir. Ödeme adımları: 1. TAREKS ücretleri alanından tahakkuk numarasının oluşturulması gerekmektedir. 2. Oluşturulan tahakkuk numarası beyan edilerek, VakıfBank, Ziraat Bankası ve Halkbank'ta bulunan kurumsal tahsilat hesabına ödeme yapılmalıdır. 3. Ödemelerin belirtilen bankaların gişelerinden veya internet şubelerinden yapılması gerekmektedir, EFT ile ödeme yapılamamaktadır. Alıcı unvanı olarak "Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Saymanlık Müdürlüğü" yazılmalıdır.

    Tareks belgesi kaç yıl geçerli?

    TAREKS referans numarası, verildiği tarihten itibaren 1 yıl süreyle geçerlidir.

    Tareks başvurusu nasıl yapılır?

    TAREKS (Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi) başvurusu aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir: 1. E-imza edinmek: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından bir elektronik imza (e-imza) almak gereklidir. 2. Bakanlık web sitesine giriş yapmak: Ticaret Bakanlığı’nın resmi web sitesine (https://www.ticaret.gov.tr) e-imzanızla giriş yapın. 3. Firma bilgilerini girmek: "Firma Tanımlama" bölümüne girerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgileri eksiksiz bir şekilde doldurun. 4. E-imza ile onaylamak: Girdiğiniz bilgileri kontrol ettikten sonra işlemi e-imzanızla onaylayın. 5. Yetkilendirme işlemi yapmak: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcıları yetkilendirmek için "Yetkilendirme Başvurusu" kısmına girip, ilgili bilgileri doldurun. 6. Gerekli belgeleri teslim etmek: İmza sirküleri, ticaret sicil gazetesi vb. belgeleri dilekçe ile birlikte Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü’ne gönderin. Bu işlemleri tamamladıktan sonra firmanız TAREKS sistemine tanımlanmış olur.

    Tareks ödeme dekontu nasıl alınır?

    TAREKS ödeme dekontu almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. TAREKS ücretleri https://dst.ticaret.gov.tr/ üzerinden kurumsal tahsilat yoluyla ödenir. 2. "TAREKS ücretleri" alanı seçilerek tahakkuk numarası oluşturulur. 3. Oluşturulan tahakkuk numarası beyan edilerek VakıfBank, Ziraat Bankası ve Halk Bankası'nın gişelerinden veya internet şubelerinden ödeme yapılır. 4. Ödemelerin tamamlanmasının ardından, TAREKS kredi menüsünden makbuz sayfasına giriş yapılarak kredi aktarımı sağlanır ve banka dekontu bilgilerinin sisteme ibrazı uygulamasına son verilir.

    Tareks hizmet bedeli nedir?

    TAREKS hizmet bedeli, ithalat denetimi başvuruları için 1 Ocak 2025 itibarıyla 1.200 TL olarak belirlenmiştir.